مردم عراق توان از بین بردن داعش را دارند

به گزارش افکارنیوز، عوض حیدرپور در شهرضا با بیان اینکه داعش از چند سال پیش شکل گرفته اظهار کرد: داعش مخفف دولت اسلامی عراق و شام بوده و از زمانی که آمریکایی‌ها وارد عراق شدند، داعش شکل گرفت که دولت اسلانی عراق و شام را تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه گروه داعش نتوانستند عملیاتی انجام دهند تا زمانی که بیداری اسلامی در آن منطقه فراهم شد، افزود: در آن فضا که حوادثمصر، تونس و لیبی اتفاق افتاد آنها دنبال بودند که در عراق کاری را شروع کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در عراق به دلیل برپایی حکومت شیعی و استحکام دولت نوری مالکی آنها نتوانستند کاری را انجام دهند.

وی بیان کرد: ترکیب مرکزی داعش هم عراقی هستند آنها می‌خواهند کشوری درست کنند به نام دولت اسلامی عراق و شام تقریبا برای ۲۰ ولایت بزرگ هم والی معین کردند و با جدول سازمانی مشخصی حرکت می‌کنند.

حیدرپور با اشاره به اینکه ۲ استان نینوا و الانبار در عراق در کنار هم هستند، تصریح کرد: الانبار یک استان بزرگ و بیابانی است داعش زمانی که سوریه آمدند در داخل الانبار مستقر شدند و به ۲ دلیل حمله کردند.

وی با بیان اینکه داعش از استان الانبار در مرز استان نینوا مستقر شدند، گفت: گروه داعش چند کار هم از قبل انجام داده بودندکه برای ایران هم خیلی مهم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: در موصل، کربلا و نجف سنی‌ها، وهابی‌ها و تکفیری‌ها باغ‌ها و خانه‌های مردم را با قیمت‌های بالا خریداری کردند و از اسلحه و مهمات برای روز مبادا پر کردند که بخواهند در آن مستقر شوند.

وی گفت: آنها روی ارتش بعثی‌ها که بازنشسته شده بودند، حساب کرده و عمده آنها در موصل، صلاح‌الدین و دیاله هستند.
حیدرپور با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های قبلی موصل را راحت گرفتند، افزود: بعد از اینکه این اتفاقات افتاد حضرت آیت‌الله سیستانی وارد میدان شد و فتوا داد که بسیار کارآمد بود و در حمله به سامرا نزدیک ۱۰ هزار شیعه فقط در محوطه سامرا و امامان عسگری دفاع کردند.

وی با بیان اینکه برخی سنی‌ها معتقد هستند بعد از اینکه مالکی سرکار آمد به آنها توجه نکرده است، تصریح کرد: بر این باوریم که شیعیان و سنی‌ها می‌توانند داعش را سرکوب کنند داعشی‌ها بیش از ۶ هزار نفر نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران شفاف اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران پشتیبان ملت عراق است و هر زمانی که عراقی‌ها بخواهند در ایران نیرو به اندازه کافی هست و با جدیت و علاقمندی به ملت عراق و اهل بیت به عراق می‌روند.

وی افزود: تاکنون هنوز نیاز نشده است که نیرو به عراق بفرستیم و وضعیت عراق طوری است که میتوانند خودشان به صورت جدی از آب و خاک خود دفاع کنند و داعش را سرکوب کنند.