به گزارش فارس، شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران كه با تحريم هاي اتحاديه اروپا روبرو است شكايتي را بر ضد اين اتحاديه در يك دادگاه عالي مطرح كرده است.
این شرکت مشارکت خود در حمل و نقل تسلیحات نظامی ادعا شده از سوی آمریکا و اروپا را رد کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت کشتیرانی ایران در این شکایت اعلام کرده است هیچ سند و مدرکی دال بر اینکه این شرکت در حمل و نقل تسلیحات نظامی دست داشته است وجود ندارد و اتهامات آمریکا و اروپا کاملا بی پایه و اساس است.
مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این باره به رویترز گفت: این شرکت شکایتی را بر ضد تحریم های مالی اروپا مطرح کرده است.
محمد حسین داجمر تاکید کرد: از زمانی که تحریم های مالی اتحادیه اروپا بر ضد شرکت کشتیرانی ایران وضع شده این شرکت برای دستیابی به پوششهای بیمه با مشکلات زیادی روبرو شده است. این حرکت اتحادیه اروپا یک اقدام ناعادلانه است.
وی افزود: اتحادیه اروپا تا کنون هیچ سند و مدرکی که نشان دهد شرکت کشتیرانی ایران در حمل و نقل تسلیحات نظامی دست داشته است ارائه نکرده اند.
داجمر گفت: ما شکایت خود از اتحادیه اروپا را از طریق دادگاه عالی اروپایی پیگیری می کنیم. اگر این پرونده روال عادی خود را طی کند کشورهای تحریم کننده ایران از نتایج رای دادگاه شگفت زده خواهند شد.
سال گذشته پنج کشتی تجاری ایران به علت درخواست بانکهای اروپایی در بنادر هنگ کنگ سنگاپور و مالت متوقف شدند.
بر اساس این گزارش تحریم ها مانع دستیابی ایران به پوشش های بیمه ای شده است. ماه گذشته اتحادیه اروپا ۳۰ شرکت وابسته به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را با تحریمهای جدیدی روبرو کرد. این تحریمها موجب شده تا برخی کشتی های جمهوری اسلامی ایران به صورت موقت در بنادر خارجی متوقف شوند.
این در حالی است که اخیرا شرکت جانسون استیونس در شرق انگلیس که پیش از این نماینده رسمی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی بوده است اعلام کرد در اثر تحریم های مذکور زیان زیادی را متحمل شده است.
ديويد مري گلد يك مقام شركت جانسون استيونس در اين باره گفت: در نتيجه اعمال تحريمها بر ضد شركت كشتيراني ايران شركت متبوع وي براي ادامه همكاريهاي خود با ايران با مشكلات زيادي روبرو شده است . ما يك مشتري بزرگ را از دست داده ايم و در كوتاه مدت نمي توانيم مشتري بزرگي را جايگزين شركت كشتيراني جمهوري اسلامي كنيم .