کاشانی استعفانداده؛ به دنبال مربی است

علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني در گفتوگو با فارس درخصوص مباحث مطرح شده در جلسه اخير وي با حبيب كاشاني گفت: از طريق فدراسيون فوتبال وضعيت باشگاهها را پيگيري ميكنم و آنها مخصوصا وضعيت ليگ را گزارش ميدهند. حتي هيات رئيسه، ليگ دسته يك را به ما گزارش ميدهد اما به خاطر اينكه مسئول ۲ باشگاه استقلال و پرسپوليس و رئيس مجمع ۲ باشگاه هستم براي اين كار جلسه جداگانهاي ميگذارم. وضعيت ساير باشگاهها را هم پيگير هستم و با هيات مديرههايشان جلسه ميگذاريم و از فدراسيون گزارش ميخواهم.

رئیس سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: با فتح الله زاده و کاشانی جلسه گذاشتم. یکی از این دو باشگاه(استقلال) نایب قهرمان لیگ برتر شد که امتیاز خوبی بود و با اختلاف یک امتیاز دوم شد. این نشان می‌دهد ۲ تیم خیلی به هم نزدیک هستند. در فینال جام حذفی هم بازی خوبی انجام شد و ملوان با همه توانمندی‌اش به عنوان یک تیم خوب شهرستانی به فینال آمد. به نظر من هر دو تیم قهرمان هستند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در جلسه‌ای که با کاشانی داشتید در مورد بحثاستعفای او نیز صحبتی به میان آمد خاطرنشان کرد: کاشانی به بنده استعفا نداده و در جلسه‌ای گفته که می‌خواهم بروم اما ما بحثکردیم که چرا استعفا باید بدهد؟ باید طراحی کنیم و ببینیم مشکلات چیست و می‌خواهد با چه کسی کار کند و چه کسی را مربی بگذارد. اینکه کار را رها کنیم راحت‌ترین کار است و حتی اگر کسی بخواهد استعفا بدهد اول سامان می‌دهد و در وضعیت شلوغ استعفا نمی‌دهد. باید به پرسپولیس که جزء محبوب‌ترین باشگاه‌ها است، کمک کنیم.

سعیدلو درباره اینکه چه برنامه‌های برای پرسپولیس دارد به فارس گفت: در این هفته با کاشانی و فتح الله زاده و بازیکنانی که می‌روند جلسه می‌گذاریم چرا که در فصل نقل و انتقالات هستیم اما طرفداران نگران نباشند. این سال دوم است که پرسپولیس در جام حذفی به صورت پیاپی قهرمان شده هر چند قرار نیست اینها هر سال اول شوند. بقیه تیم‌ها هم هستند و زمانی برای ما شیرین است که همه به میدان بیایند.

رئیس سازمان تربیت بدنی در ادامه گفت‌وگو با فارس درخصوص قانون سقف قراردادها برای فوتبال یادآور شد: این قانون نیست و تصمیمی است که آقایان در لیگ گرفته‌اند و بنده هم خواستم گزارشی ارائه بدهند و قرار شده امروز گزارش کاملی بدهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بحثقانون سقف قراردادها قرار است در سایر رشته‌ها هم اعمال شود تاکید کرد: مهم این است که حد و حدود همه مسائل را کنترل کنیم نه اینکه اینگونه باشد که دیکته کنیم. به عنوان مثال بازیکنان بسکتبال یا برخی از رشته‌ها گله دارند بنابراین یکی از سیاست‌های سازمان تربیت بدنی این است که آنها را متعادل کند و نوع دریافت‌ها طوری باشد که برای عده‌ای سرخوردگی پیش نیاورد.

سعیدلو درپایان درباره وزرات ورزش گفت: گزینه وزارت ورزش و جوانان را فقط رئیس‌جمهور می‌داند و من اطلاعی ندارم.
گزينههايي براي اين وزارتخانه مطرح است اما گزينه نهايي را رئيس جمهور در هفته جاري اعلام خواهد كرد،