۲۷۱ اثر نقاشي از پابلو پيكاسو در پاركينگ خانهي يك پيرمرد و پيرزن ۷۱ ساله پيدا شد و اين زوج به سرقت اين آثار هنري متهم شدند.

به گزارش ایسنا، زمانی راز این زوج پیر برملا شد که آن‌ها با موسسه‌ی «پیکاسو» تماس گرفتند تا از اصل‌بودن این نقاشی‌ها مطلع شوند.

به‌نظر می‌رسد تمام این نقاشی‌ها دزدی نیستند و این دو مدعی هستند که «پیکاسو» و همسرش، «ژاکلین»، در زمان حیات این نقاش بزرگ، این آثار را به آنها هدیه داده‌اند. این در حالی است که تعدادی نقاشی در میان این آثار هستند که قبلا از مکانی دیگر به سرقت رفته‌اند. ‌

به گزارش گدر نیوز، گمان می‌رود این زوج سالخورده از دزدی‌بودن این آثار اطلاعی نداشته‌اند، وگرنه چرا باید برای اصل‌بودن آنها با موسسه‌ی «پیکاسو» تماس بگیرند.

«پابلو پیکاسو» در ۲۵ اکتبر سال ۱۸۸۱ در مالاگا، یکی از شهرهای کشور اسپانیا، زاده شد. وی تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رساند. او نزد پدرش که استاد نقاشی بود به آموختن گریموری پرداخت و در سال ۱۹۰۳ مقیم پاریس شد. در سال‌های ۱۹۰۶ و ۱۹۱۰ به اتفاق «ژرژ براک»، از نخستین کسانی بود که سنجاق و میخ را با هم توام کرد و «پیکاسو» تخته و چیز‌های دیگری را هم به آن افزود. «پیکاسو» در سبک خود شهرت فراوانی به دست آورد و پیروان فراوانی کسب کرد.

او در مجسمه‌سازی، قلم‌زنی، حکاکی روی چوب و معماری تبحر داشت. دوره‌ی اول هنری وی در طبقه‌بندی‌ها به‌نا‌م‌های «رز و آبی» می‌باشد. در دوران آبی سبک کاری وی اغلب شامل سایه‌های آبی کشیده شده از اجسامی بود که تنها به نیمی از آنها به تصویر کشیده می‌شد. در دوران رز از آبی به سمت صورتی تمایل پیدا کرد و نقاشی‌های وی به دنیای واقعی نزدیک‌تر شدند. او سپس به سبک کوبیسم روی آورد که در آن اشیا را توسط اشکال ساده هندسی به تصویر کشاند. آخرین دوره‌ی کاری «پیکاسو» دوره‌ی سورئالیستی است که از ۱۹۲۴ آغاز می‌شود، ولی همیشه فاصله‌اش را با سورئالیست‌ها حفظ کرد.

«پیکاسو» و هنرمندان سورئالیست جهان در اصول بنیادی، بدین معنا که هنر قادر است آنچه را که طبیعت و عقل نمی‌توانند ابراز کنند نشان دهد، موافقت داشتند، ولی اختلاف اساسی بسیاری بین پیکاسو و سورئالیست‌ها وجود دارد.

به عقيدهي آنها، پيكاسو به دنياي خارج و مضمون وابستگي بسيار دارد و از دنياي اوهام و روياها بسيار دور است.