يك فوق تخصص گوارش وكبد گفت: افراد از آبسردكنهايي كه كنار خيابان قرار داده ميشود آب ننوشند، چرا كه در صورت سالم نبودن آب و يخهاي موجود در آن ممكن است به بيماريهايي مانند اسهال خوني مبتلا شوند.

دکتر همایون واحدی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: میکروب آمیبیاز و باکتری شیگلا ممکن است در آبسردکن‌های کنار معابر وجود داشته باشد و افراد در صورت استفاده از آب این‌گونه مخازن به اسهال خونی مبتلا می‌شوند.

وی تاکید کرد: مردم از لیوان‌هایی که با زنجیر به آبسردکن‌ها و بشکه‌های آب کنار معابر بسته شده است نیز استفاده نکنند چراکه به علت استفاده افراد مختلف از این لیوان‌ها امکان ابتلا به بیماری‌های گوناگون وجود دارد.

این فوق تخصص گوارش اظهار کرد: افراد در فصل تابستان به علت تعریق، آب و نمک زیادی را از دست می‌دهند، بنابراین لازم است در شیشه‌هایی تمیز، مخلوط آب و آبلیمو را به همراه داشته باشند.

وي با بيان اينكه دوغ، نوشيدني بسيار مناسبي براي فصل تابستان است، گفت: افراد دوغهاي حاوي تركيبات كفير را استفاده كنند، چون اين نوع دوغها داراي تركيبات پروبيوتيك هستند و از دستگاه گوارش محافظت ميكنند. واحدي درباره نوشيدنيهاي خنكي كه در فصل تابستان فروخته ميشود، گفت: استفاده از اين نوشيدنيها در فصل تابستان توصيه نميشود، چون حاوي مواد افزودني هستند.