ارغوان رضايي اخيرا به دادگاه مراجعه كرده و از پدرش به خاطر آزار و اذيت روحي، خشونتهاي تعمدي و تهديد به مرگ شكايت كرده است.

به گزارش تابناک، ارغوان رضایی تنیسور ایرانی‌الاصل فرانسه شکایتی قانونی علیه پدرش به اتهام اخاذی به دادگاه فرانسه تقدیم کرد. رضایی در ماه ژانویه در حال مسابقه در زمین با پدرش ارسلان، دعوایی لفظی داشت که منجر به محروم شدن ارسلان رضایی از مسابقات تنیس WTA شد.

شکایت رضایی از پدرش از این حکایت دارد که وی ماهیانه ۲ هزار یورو(۲۹۰۰ دلار) به پدرش پرداخت می‌کرد، اما وی به یک‌باره تقاضای ۳۵ هزار یورو(۵۰ هزار و ۷۵۰ دلار) در ماه را کرده است.

این شکایت در دادگاه بیلان بولون در حومه پاریس ارائه شد که فاصله چندانی با مکان برگزاری مسابقات تنیس رولاند گاروس ندارد و سپس به مقامات سینت‌این در جنوب‌شرقی فرانسه ارجاع داده شد؛ جایی که خانواد‌ه‌های ایرانی فرانسه در آنجا زندگی می‌کنند.

رضایی که در رده ۵۲ تنیس بانوان جهان قرار دارد، فصل ضعیفی را در سال ۲۰۱۱ سپری کرد. وی دارای ۴ عنوان قهرمانی از جمله مسابقات تنیس آزاد مادرید در سال گذشته است. ارسلان رضایی در تاریخ ۸ خرداد مصاحبه‌ای با ژورنال دو دیمانش داشت و اعلام کرد که گناهی ندارد و فرصت طلبانی دخترش را احاطه کرده‌اند.

وی در مصاحبه دیگری گفت: خانواده مهاجر به درآمد ارغوان از تنیس وابسته است. من وقف دخترم هستم و هیچ وقت بازنشسته نمی‌شوم. اگر بتوانم شغلی دست و پا کنم، این کار را انجام می‌دهم، اما چنین چیزی در سن ۶۰ سالگی آسان نیست. می‌خواهم به بازیکنان جوان با انگیزه کمک کنم، تجربه این کار را دارم. اما از لحاظ مالی نمی‌توانم کاری انجام بدهم.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی اعلام کرد، شکایت ارغوان از پدرش به دلیل اذیت و آزار، خشونت و تهدید به مرگ بوده است اما پلیس فرانسه در مصاحبه‌ای به همین خبرگزاری اعلام کرد که تاکنون هیچ مدرکی دال بر ادعای ارغوان پیدا نشده است.

گفتنی ست پس از قهرمانی ارغوان رضایی در تورنمنت باستد ۲۰۱۰ که یازده ماه پیش در سوئد اتفاق افتاد، تمام اخباری که درباره او منتشر شده است فقط دربرگیرنده شکستها، درگیری پدرش با دوستپسر او در ورزشگاه و سرانجام توسل به دادگاه به دلیل اختلافات مالی بوده است.