نمایش «۳۳ روز» در چهار کشور خارجی

مهدي همايونفر تهيهكننده و مدير عامل موسسه پخش بينالمللي صبا فيلم در گفتوگو با فارس گفت: به تازگي قرارداد پخش فيلم در چهار كشور تركيه، سوريه، لبنان و تونس بسته شده است و اميدواريم بتوانيم همزمان با ايران در خارج از كشور نيز عيد فطر فيلم را به نمايش درآوريم البته هنوز زمان اكران فيلم در كشورهاي خارجي قطعي نشده است.
وی در ادامه افزود: اکران فیلم در کشورهای عربی و به خصوص مصر برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است و هفته آینده نماینده ما برای مذاکره با نمایندگان کشورهای مصر و امارات عازم این کشورها خواهد شد.
همایونفر در ادامه گفت: نسخه دوبله فیلم به مدیریت دوبلاژ ناصر طهماسب آماده نمایش شده است، همچنین حدود ده دقیقه از فیلم به زبان عبری بود که زیرنویس آن به زبان عربی هم آماده شده و فیلم برای نمایش در سالن‌های ایران و خارج از کشور آماده نمایش شده است.
وی در ادامه به چگونگی نمایش فیلم در سالن‌ سینماهای کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما به لحاظ پخش در کشورهای خارجی ضعیف عمل می‌کنیم و برخی از محدودیت‌ها از جمله تحریم به این قضیه دامن می‌زند تنها برخی از فیلم‌ها مانند کارهای آقای مجیدی یا آقای فرهادی تاکنون توانستند در کشورهای خارجی سالن سینما داشته باشند. این درحالی است که اکثر فیلم‌های ایرانی در سانس‌های محدود در خارج از کشور به نمایش درمی‌آیند.
مدیرعامل موسسه پخش بین‌المللی صبا فیلم در ادامه افزود: پیش از این ما در کشورهای عربی به ندرت نمایش فیلم ایرانی داشتیم، برای فیلم «۳۳ روز» سعی کردیم سالن سینما برای فیلم بگیریم و بتوانیم اکران خوبی در کشورهای عربی داشته باشیم.
فيلم ۳۳ روز براساس حوادث مستند و واقعي جنگ۳۳روزه رژيمصهيونيستي عليه لبنان ساخته ميشود.