به گزارش خبرگزاري فرانسه از طرابلس ، تصاوير منتشر شده توسط تلويزيون دولتي ليبي حاكي از اين بود كه 'محمد' بزرگترين پسر قذافي بازي شطرنج بين ' معمر قذافي ' ديكتاتور ليبي و ' كرسان ايليومژينوف ' رئيس فدراسيون جهاني شطرنج را نظاره مي كرد .
آخرین باری که قذافی از در انظار عمومی ظاهر شده بود و تلویزیون لیبی آن را پخش کرد تاریخ ۳۰ مه(۹ خرداد) بود که وی در حالی که ردای مشکی بر تن و عینک دودی بر چشم داشت از ' جاکوب زوما ' رئیس جمهوری آفریقای جنوبی استقبال می کرد.
تلویزیون لیبی اعلام نکرد که بازی شطرنج در کجا انجام گرفت، اما ایلیومژینوف در گفتگو با خبرگزاری اینترفاکس روسیه اعلام کرد که وی روز یکشنبه در طرابلس با قذافی شطرنج بازی کرد.
بر پایه این گزارش، ‌ رئیس فدراسیون جهانی شطرنج که پیشتر نیز ادعا کرده بود وی زمانی پذیرای موجودات فرازمینی بوده است، ‌ با محمد قذافی پسر قذافی نیز به بازی شطرنج پرداخت.
گفتنی است ایلیومژینوف در ادامه خاطر نشان کرد: قذافی گفت که وی لیبی را ترک نخواهد کرد چرا که این کشور زادگاه وی است و سرزمینی است که فرزندان و نوه های وی در آن مرده اند.
وی همچنین تاکید کرد که نمی فهمد که باید از چه مقامی کنار برود چرا که نه رئیس جمهوری، ‌ نه نخست وزیر و نه پادشاه لیبی است.
گفتنی است قذافی در حالی با رئیس فدراسیون جهانی شطرنج، ‌ شطرنج بازی کرد که درگیری ها در لیبی به اوج خود رسیده است و گزارش هایی مبنی بر کشته و زخمی شدن افرادی در شهر ' زنتان ' مخابره شده است.
همچنین رژیم لیبی اعلام کرد که توانست بر مخالفان در شهر ' زاویه ' در غرب طرابلس پیروز شود.
مترجمام**۹۲۰۰**