فارس: در سايه ملكه كتابي است كه لطفي بن شروده درباره ليلي طرابلسي همسر زينالعابدين نوشته و در بخشي از آن به داستان شكنجه يكي از خادمهها توسط ليلي پرداخته است.

«در سایه ملکه» کتابی است که خادم «لیلی طرابلسی» همسر زین‌العابدین بن‌علی اخیرا در پاریس و توسط انتشارات «میشل لافون» منتشر کرده است.

بنابر گزارش پایگاه خبری العربیه، اینگونه کتاب‌ها که پس از سقوط هر دیکتاتوری توسط کسانی که به آنان و خانواده‌شان نزدیک بودند منتشر می‌شود و «لطفی بن شروده» خادم «لیلی طرابلسی» می‌گوید: همسر بن‌علی اکثر وقت خود را در آشپزخانه می‌گذراند و خدمه خود را مثل برده به حساب می‌آورد.

وی می‌افزاید: لیلی طرابلسی به خدمه خود توهین می‌کرد و فکر می‌کرد آنها زندگی شخصی ندارند و چنان به آنها فشار می‌آورد که چون سگان گرسنه پشت او حرکت کنند.

«لطفی بن شروده» همچنین از نگرانی و ترس شدید لیلی طرابلسی پس از شهادت شهید البوعزیزی و همچنین بن‌علی می‌نویسد و همچنین در بخش دیگری از این کتاب داستان یکی از خدمه‌های طرابلسی را بیان می‌کند که با آزار‌های لیلی طرابلسی رو‌به‌روست و در نهایت توسط او مجبور می‌شود که دستش را در روغن داغ بگذارد و پس از مدتی نیز خود را با چاقو می‌کشد.

به گزارش فارس، لیلی طرابلسی در سال ۱۹۵۷ در تونس به دنیا آمد و در نیمه دهه هفتاد با زین‌العابدین بن‌علی رئیس جمهور مخلوع تونس ازدواج کرد و صاحب ۳ فرزند به نام‌های نسرین، حلیمه و محمد شد.

وي كه به مدت ۱۴ سال بانوي اول تونس بود از ثروتمندترين زنان عرب محسوب ميشود كه داراي پستهاي بينالمللي بوده و در جريان ترور رهبران فلسطيني در خاك تونس نقش داشته است.