' محمدرضا محمودي' عصر روز دوشنبه پس از برگزاري اين نشست در جمع خبرنگاران گفت: امروز پيشنهادي مبني بر تعطيلي شهر تهران از سوي وزارت بهداشت به صورت مكاتبه شده به دست ما رسيد كه قرار شد در اين جلسه درباره آن تصميم گيري شود.

به گزارش ایرنا، وی گفت: براساس گزارش ارایه شده توسط کارشناسان سازمان هواشناسی استان تهران و شهرداری و نیز کاهش میزان غلظت آلاینده ها بویژه غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون و کمتر از ده میکرون فردا و پس فردا تعطیل نخواهد بود.

معاون استاندار تهران اعلام کرد: آلودگی هوا ناشی از ریزگردها در مقایسه با روز گذشته کاهش یافته است و پیش بینی می شود تا روز سه شنبه نیز از میزان این آلاینده کاسته شود.
محمودی با اشاره به دستورالعمل مصوب کاهش آلودگی هوا در شرایط هشدار و اضطرار گفت: همه ادارات و سازمان های متولی با اطلاع از گزارش های هواشناسی و شرکت کنترل کیفیت هوا مکلف اند به دستورالعمل پیش رو که یک نسخه از آن به آنها ابلاغ شده و در اختیار دارند عمل کنند و نباید منتظر اطلاع رسانی این کارگروه باشند.
وی ضمین توصیه به شهروندان برای خودداری از تردد در هوای آزاد و عدم استفاده از خودروی شخصی، از شهرداری خواست تا نسبت به جلوگیری از روشن کردن آتش، سوزاندن لاستیک و انجام عملیات قیرکاری در فضای شهری بویژه در روزهای حاد آلودگی اقدام کند.
معاون استاندار تهران همچنین با انتقاد از وزارت بهداشت گفت: مکاتبات ویژه آلودگی هوا که منتج به تعطیلی شهر تهران خواهد شد، باید به موقع به این کمیته ارجاع داده شود تا به موقع نیز درباره آن تصمیم گیری شود.
در این نشست ' کاظم ندافی ' کارشناس وزارت بهداشت و درمان نیز گفت: اعلام وضعیت اضطراری هوا برعهده وزارت بهداشت و درمان است و این سازمان باید گزارش حاد آلودگی هوا را به عموم گزارش دهد.
وی گفت: طی دو روز گذشته شهروندان تهرانی با توجه به مقدار ریزگردهای معلق در هوا باید از ماسک استفاده می کردند که به علت اطلاع رسانی نابهنگام این مهم محقق نشد.
وی ماسک های ویژه با عنوان پی یک و پی دو و ان ۹۵ را از عمده ماسک های با عملکرد مناسب برای روزهای حاد با آلودگی بالا اعلام کرد و گفت: در این شرایط بیماران تنفسی، ریوی و قلبی باید از ماسک استفاده کنند.
ندافی با اشاره به گزارش های شرکت کنترل کیفیت هوا طی دو روز گذشته گفت: سلامتی شهروندان تهرانی طی مدت یادشده به خاطر آلودگی هوا بیش از حد تهدید شد و حال آن که به آنها هشداری به استفاده از ماسک داده نشده است.
وی از سازمان های ذیربط خواست تا با آلودگی هوا و مردم برخورد اینچینی نشود.
' حشمت الله بسطامی ' کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوا نیز در این جلسه گفت: براساس گزارش های استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ روز پاکی نداشته ایم و پیش بینی می شود تا پایان سال نیز روز پاک نداشته باشیم.
وي سال ۹۰ را با وجود ريزگردهاي هوا سال سختي براي تهراني ها اعلام كرد.