به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت رفاه و تامين اجتماعي ، صادق محصولي ، ظهرامروز پس از جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران افزود : سرپرستان خانوار در استان هاي آذربايجان غربي ، اصفهان ، بوشهر، خراسان جنوبي ، كرمانشاه و گلستان كه فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را پر كرده اند و به دريافت يارانه نقدي تمايل دارند از ۱۵ تيريك هفته فرصت دارند تا شماره كارت بانكي يا شماره حساب خود را به وزارت رفاه و تامين اجتماعي اعلام كنند .
وزیررفاه و تامین اجتماعی با تاکید بر این که ثبت شماره کارت یا حساب بانکی تنها به صورت اینترنتی و در سامانه refahi. ir صورت می گیرد تصریح کرد: با استانداری های این شش استان هماهنگی های لازم انجام شده است و نمایندگان ویژه وزارت رفاه و تامین اجتماعی هم از ۱۵ تیر در محل استانداری های شش استان حاضر خواهند بود تا به سوالات و ابهامات مردم پاسخ دهند.
صادق محصولی دریافت شماره کارت یا حساب بانکی سرپرستان خانوار در این شش استان را گام دوم در اجرای مرحله نخست قانون هدفمندکردن یارانه ها دانست و تآکید کرد: اعلام شماره کارت یا حساب برای دریافت یارانه نقدی به صورت تدریجی انجام می شود. اما پرداخت نقدی یارانه ها به صورت همزمان و سراسری در کشور صورت خواهد گرفت.
شایان گفتن است گام اول از مرحله نخست اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها از ۲۴ خرداد و در شش استان اردبیل، سمنان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، مازندران و هرمزگان به صورت رسمی کلید خورد و سرپرستان خانوار این شش استان به مدت یک هفته شماره کارت یا حساب بانکی خود را در سامانه refahi. ir ثبت کردند.