نجات قاچاقچی مسلح از میان شعله های آتش

به گزارشافکارنیوز،سردار " رهام‌بخش حبیبی " گفت: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با اقدامات دقیق اطلاعاتی و بهره‌گیری از منابع خبری، در پی آگاهی از قصد یک باند مواد مخدر برای انتقال محموله خود به مرکز استان، این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مأمورین بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل به صورت نامحسوس در محورهای احتمالی تردد قاچاقچیان حضور یافته و با هوشیاری کامل به پوشش منطقه پرداختند و سرانجام توانستند خودرو پژو ۴۰۵ قاچاقچیان را شناسایی کنند.

وی اضافه کرد: سوداگران مرگ که خود را در تنگنا و محاصره نیروهای عملیاتی مرزبانی می‌دیدند، با پاشیدن بنزین بر روی محموله مواد مخدر اقدام به آتش زدن خودرو نمودند و بدین ترتیب خودرو طعمه حریق شد و در این میان یکی از قاچاقچیان دچار حریق گردید و دیگری از صحنه جرم اقدام به فرار کرد.

سردار حبیبی در ادامه بیان داشت: با اقدام سریع مأمورین مرزبانی استان قاچاقچی که طعمه حریق شده بود نجات یافت و متهم دیگر نیز با هوشیاری مرزداران در حین فرار از صحنه دستگیر شد.

این مقام مسئول با تأکید بر عزم جدی مرزداران در برخورد با متجاوزین، قاچاقچیان و کسانی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند خاطر نشان کرد: در این عملیات بیش از یک تن مواد مخدر دچار حریق گردید و پس از گذشت ۲۰دقیقه با حضور گروه آتش‌نشانی، آتش خاموش شد و در نهایت پس از خارج نمودن ضایعات مواد مخدر، مقدار ۳۸۴ کیلو و ۱۳۰ گرم مواد مخدر نیم سوخته از نوع تریاک و هروئین به همراه مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط گردید.

فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان در پايان ضمن تقدير و تشكر از مرزنشينان غيور استان به دليل همكاري خوب اطلاعاتي با مرزدارن گفت: استكبار جهاني در سالهاي اخير با تمام توان تلاش ميكند با توسعه شبكههاي مافيايي مواد مخدر در كشورهاي هدف از جمله ايران، جوانان مارا به تباهي بكشاند لذا حفظ هوشياري آحاد مختلف مردم و افزايش مراقبت فرزندان بسيار ضروري به نظر ميرسد.