به گزارش افکارنیوز، با تسلط گروه تروریستی داعش بر مناطقی از استان نینوا در عراق، آن دسته از مخالفان دولت نوری المالکی که به بهانه رهایی از صف های بنزین و گاز با تروریست ها همکاری کرده اند امروز نه تنها شاهد برچیده شدن این صفوف نیستند بلکه شاهد صف بندی جدیدی در مراکز زیر نظر داعش هستند که به صف توبه معروف شده است.

یکی از شهروندن استان نینوا گفت: می خواستیم از صف بنزین و گاز خلاص شویم ولی امروز ما را به صف جدیدی کشانده اند که صف توبه نام دارد. مردم و نیروهای پلیس ساعت ها باید در این صفوف که داعشی ها ایجاد کردند منتظر بمانند تا بتوانند توبه کنند.

این شهروند افزود: البته نام این مراکز توبه است اما در واقع مراکزی برای بیعت گرفتن برای ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به شمار می آید. شهروندان در موصل می گویند: از زمانی که داعش بر این شهر حاکم شده است هیچ پرچمی جز پرچم داعش نباید در شهر برافراشته شود.

داعش بسیاری از اهالی موصل را مرتد می داند و در تصاویری که منتشر کرده است صفوفی را نشان می دهدکه مردم برای توبه مراجعه کرده اند.برخی از شاهدان گفته اند اختلافات میان داعش و حزب بعث در عراق بسیار شدید شده است تا جایی که برخی از عناصر داعش تصاویر عزت ابراهیم الدوری سرکرده گروه مسلح موسوم به نقشبندیه را پاره کرده اند.