به گزارشافکارنیوز،عصر شنبه وقتی زن جوانی همراه دختر ۴ساله‌اش به نام الیانا از خانه خارج شد تا برای خرید به بازار برود، خبر نداشت ۳دزد حرفه‌ای سایه‌به‌سایه در تعقیب او هستند.

دزدان از چند روز قبل این خانواده و خودروی آنها را شناسایی کرده بودند تا نقشه‌ای را که در سر داشتند عملی کنند.

در واقع آنها از زاهدان به سیرجان آمده بودند تا دست به سرقت خودروی تویوتا هایلوکس بزنند که در بین قاچاقچیان مواد‌مخدر طرفدار زیادی داشت و خانواده الیانا هم که یکی از همین خودروهای مدل بالا را در اختیار داشتند، طعمه آنها قرار گرفتند. آن شب مادر الیانا پس از خرید، سوار بر خودروی خود به سمت خانه به راه افتاد و این در حالی بود که دزدان همچنان در تعقیب او بودند.

وقتی زن جوان به مقابل خانه‌اش رسید، از ماشین پیاده شد تا در پارکینگ را باز کند و این بهترین فرصت برای دزدان بود تا نقشه‌ خود را عملی کنند. یکی از سارقان با عجله از ماشین خود پیاده شد و با عکس‌العملی سریع خودش را به پشت فرمان تویوتا رساند و درحالی‌که الیانا کوچولو داخل ماشین نشسته بود، خودرو را به همراه دختربچه ۴ساله ربود و متواری شد.

گزارش یک آدم‌ربایی

مادر الیانا آنچه را که می‌دید باور نمی‌کرد. دزدان در مقابل چشمان وحشتزده او ماشین و دخترش را ربودند و فرار کردند. زن جوان هر چه تلاش کرد مانع فرار آنها شود نتوانست و لحظاتی بعد همسایه‌ها با شنیدن فریادهای کمک خواهی او در جریان ماجرا قرار گرفتند و با پلیس تماس گرفتند. دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان آگاهی سیرجان راهی محل حادثه شدند و با اجرای طرح مهار، بررسی‌ها برای ردزنی آدم ربایان شروع شد.

فرار به زاهدان

نخستین‌ فرضیه‌ای که نزد پلیس مطرح بود، گروگانگیری بود. کارآگاهان که حدس می‌زدند هدف مردان ناشناس ربودن الیانا و اخاذی از خانواده‌اش بوده است، ماجرا را به پلیس شهرهای اطراف نیز گزارش کردند و جست‌وجو برای دستگیری آدم‌ربایان ادامه یافت.

این در حالی بود که کیف و گوشی تلفن همراه مادر الیانا در داخل خودرو جا مانده بود و وقتی این زن با موبایلش تماس گرفت، دزدان به او گفتند که کاری با دخترش ندارند و هدفشان تنها سرقت خودرو بوده است.

درحالی‌که لحظات به تندی می‌گذشت و احتمال می‌رفت که دزدان با خروج از استان ناپدید شوند، کارآگاهان در بررسی‌های اطلاعاتی دریافتند که مسیر فرار آنها از سیرجان به سمت کرمان، بم و زاهدان است.

ماجرا به پلیس کرمان و بم گزارش شد و چند تیم وی‍ژه به کمین دزدان نشستند اما از آنجا که احتمال داشت انجام هرگونه عملیاتی به دختربچه ۴ساله آسیب برساند، به آدم‌ربایان اجازه داده شد که به فرار خود ادامه دهند. چند ساعت از این ماجرا گذشته بود تا اینکه در نهایت دزدان پس از عبور از کرمان، در مقابل مسجدی در دل کویر توقف کردند و الیانا را در آنجا رها کرده و به فرار ادامه دادند.

طولی نکشید که مأموران خود را به الیانا رساندند و با نجات وی، عملیات ضربتی برای دستگیری دزدان شروع شد. درحالی‌که دزدان با سرعت زیاد از بم عبور کرده و به سمت زاهدان در حرکت بودند، مسیر فرار آنها مسدود شد و مأموران به کمین دزدان نشستند.

لحظاتی بعد دزدان پس از رسیدن به ایست و بازرسی پلیس، با سرعت زیاد قصد فرار داشتند که مأموران شروع به تیراندازی کردند و در نهایت با مجروح شدن یکی از سارقان، خودروی مسروقه نیز متوقف شد.

۲سارق دیگر که سوار یک پژو ۴۰۵بودند با دیدن این صحنه تغییر مسیر دادند و با سرعت زیاد از محل فرار کردند.

به این ترتیب سارق مجروح به بیمارستان انتقال یافت و در بازجویی‌ها گفت: کار ما سرقت تویوتا هایلوکس و فروش این خودروها به قاچاقچیان است. چند روز پیش از زاهدان به سیرجان آمدیم؛ چرا که یکی از همدستانمان خبر داده بود که در این شهر خانواده‌ای را می‌شناسد که تویوتا هایلوکس مدل بالا دارند.

برای همین مقابل خانه آنها کمین کردیم تا ماشین را سرقت کنیم اما هنگام سرقت، دختربچه آنها هم داخل ماشین بود و ما برای اینکه زمان را از دست ندهیم، ماشین را با دختربچه‌ای که داخلش بود سرقت کردیم اما در فرارمان ناکام ماندیم.

براساس اين گزارش، براي سارق دستگير شده قرار بازداشت صادر شده است و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري همدستان او از سوي پليس آگاهي شهرستان سيرجان ادامه دارد.