فراخوان مجدد برای توزیع دفترچه‌های بیمه سلامت

به گزارشافکارنیوز،پهبد پورشبانان اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۲۵۰ هزار دفترچه بیمه سلامت در استان تهران صادر شده ولی به علت عدم مراجعه به موقع متقاضیان، این دفترچه‌ها در دفاتر پیشخوان انباشته شده، لذا تصمیم گرفتیم با فراخوانی مجدد از طریق ارسال پیامک و تماس با ثبت‌نام‌کنندگان، مرحله توزیع دفترچه‌ها را پیش ببریم.

وی ادامه داد: ‌ از زمان تحویل نخستین دفترچه‌ها در تاریخ سوم خرداد سال جاری تا به امروز بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر از استان تهران در سایت بیمه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند که نشان می‌دهد روند ثبت‌نام همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در پاسخ به سؤالی درخصوص اینکه آیا پالایش هویتی در مورد متقاضیان انجام می‌شود که مشخص شود چند درصد ثبت‌نام شدگان کودک کار هستند، تصریح کرد: پالایش هویتی با اطلاعات بانک ثبت احوال انجام می‌شود اما نوع اشتغال افراد را مشخص نمی‌کند و این مورد فقط توسط نهادهایی مانند دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه و یا سازمان بهزیستی مشخص می‌شود؛ چنانچه در ابتدای ثبت‌نام، دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون آمار ۱۳۰ نفری از کودکان کار و خیابان ارائه کرد.

وی افزود: به جز آمار وزارت رفاه، دیگر لیستی به سازمان بیمه سلامت داده نشده، اما در صورت معرفی، آمادگی صدور دفترچه بیمه خواهیم داشت. البته سازمان بهزیستی افراد تحت پوشش خود را به عنوان مددجو و طبق قراردادهای قبلی معرفی می‌کند اما تحت عنوان کودک کار معرفی نداشتیم.

پورشبانان در پایان گفت: بعد از رسیدن به آمار پیشبینی شده از افراد فاقد بیمه، دوران لکهگیری آغاز میشود تا هیچ فرد فاقد بیمهای از ثبتنام باز نماند.