روایت یک شاهد زن از حضور ابوبکر البغدادی ساختگی در مسجد: جمعه وحشتناکی بود
گروه بین الملل -

روز گذشته تصاویر منتسب به ابوبکر البغدادی در یکی از مساجد موصل منتشر شد. داعشی ها که ادعا می کردند ابوبکر البغدادی روز جمعه در یکی از مساجد موصل حضور یافته و سخنرانی کرده است.

به گزارشافکارنیوز؛ساعاتی پس از این ادعا، وزارت کشور عراق گفت که این تصاویر ساختگی است و فر مورد نظر، ابوبکر البغدادی نیست.

یکی از شاهدان ماجرای حضور این فرد ساختگی در مسجد موصل، آن روز را روز وحشت توصیف می کند. او که در آن زمان در مسجد نوری موصل(همان مسجدی که فرد ساختگی در آن حضور یافته بود) به سی ان ان می گوید: یک ساعت قبل از رسیدن او به مسجد تمامی ارتباطات و اینترنت شهر قطع شده بود.

به گفته شاهدان کاروانی بزرگ «خلیفه ابراهیم» را همراهی می کردند؛ این همان اسمی است که او برای کسب بیعت در مسجد انتخاب کرده بود. این کاروان شامل تعداد زیادی از خودروهای شاسی بلند مشکی ضدگلوله، وانت های مجهز به انواع مسلسل های سنگین و سلاح های دیگر و همچنین شاسی بلندهای مجهز به انواع آنتن ها و دستگاه های مخابراتی بود که به نظر می رسد برای ایجاد نقص در آنتن دهی و ارتباطات موبایلی استفاده می شدند.

این شاهد زن که در هنگام خطبه در طبقه دوم مسجد به سر می برد، می گوید: «جمعه وحشتناکی بود … چار تا پنج دقیقه قبل از آغاز خطبه، خودروهایی دودی مشکی را دیدیم که سرنشینانش فریاد الله اکبر سر می دادند. ما حتی از ترس لباس پوشیدن او هم ترسیده بودیم. چرا که پیش از این رهبر سنی را ندیده بودیم که کاملا لباس مشکی بر تن داشته باشد. ما زنان در طبقه دوم از ترس اینکه صدای ما را بشنوند و اذیتمان کنند، بی صدا گریه می کردیم. تا یک ساعت پس از پایان خطبه آنجا ماندیم و سپس خارج
شدیم.»

وی اشاره کرد: ما نگران این بودیم که کسی او را در هنگام ورود به مسجد دیده باشد و بخواهند مسجد را بمباران کنند و ما هم در همانجا بمیریم.