اتهام جاسوسی به نمایندگان مجلس؟!

به گزارش افکارنیوز، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) خانه ملت، در تذکری آیین‌نامه‌ای با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی، اظهار داشت: یکی از وظایف هیات رئیسه مجلس دفاع از شأن و جایگاه خانه ملت است ولی متاسفانه گاهی در برخی رسانه‌های یک جریان خاص سیاسی، اتهاماتی متوجه مجلس شورای اسلامی می‌شود که پیگیری حقوقی نیز نمی‌شود.

وی افزود: معاونت حقوقی در دولت فعال است و اگر کسی به کلیت دولت اتهامی وارد کند، پیگیری حقوقی می‌شود، در حالی که چنین معاونتی در مجلس وجود ندارد.

رسایی تاکید کرد: واقعا باید برای مجلس اقدامی در این زمینه انجام شود هرچند ما از انتقاد استقبال می‌کنیم ولی برخی از موضوعات، اتهام است.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هفته گذشته در یکی از روزنامه‌ها ادعا شده که وزارت امور خارجه حاضر به بحثو تبادل نظر با نمایندگان مجلس درباره موضوع هسته‌ای نشده است چون برداشت وزارت خارجه این بوده که از این جلسات برای جاسوسی در روند مذاکرات استفاده می‌شود؛ اولا باید گفت آیا وزارت خارجه چنین برداشتی را به این روزنامه ارائه داده است؟ که بعید می‌دانم وزارت خارجه اینگونه اعلام کرده باشد.

وی افزود: این روزنامه در حالی با بی‌حیایی تمام، نمایندگان مجلس را متهم به کمک به جاسوسی در موضوع هسته‌ای می‌کند که در ایام فتنه و کودتای سال ۸۸ برخی از خبرنگاران همین روزنامه به همین دلیل بازداشت شدند؛ یکی از خبرنگاران همین روزنامه هم‌اکنون به دلایل مختلف در بازداشت به سر می‌برد و مسئولان آن روزنامه می‌دانند که دلیل بازداشت این خبرنگار چیست، لذا بهتر است مسئولان آن روزنامه دلیل بازداشت خبرنگارشان را اعلام کند تا مردم متوجه شوند که مفهوم جاسوسی چیست؟

نماینده تهران در مجلس در ادامه تاکید کرد: روند این روزنامه همواره حمایت از مجلس ششم بوده است که تعداد زیادی از نمایندگان همسو با مدیرمسئول این روزنامه، در حال حاضر یا در سازمان‌های جاسوسی غربی فعالیت می‌کنند و یا(آن نمایندگان اصلاح‌طلب آمریکایی) در رسانه‌های منتسب به این سازمان‌های جاسوسی، به عنوان کارشناس صحبت می‌کنند.

رسایی در پایان گفت: این اتهامات وارده به نمایندگان مجلس توسط برخی رسانه‌ها را هم باید هیات نظارت بر مجلس پیگیری کند و هم اینکه هیات رئیسه مجلس بایستی واحد حقوقی ایجاد کند تا این موارد را مورد رسیدگی قرار دهد، مجلس شورای اسلامی همواره از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دفاع و حمایت کرده است به شرط اینکه از خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری به ویژه در ۲۰ فروردین ۱۳۹۳، عبور نکنند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رسایی گفت: ملاک همین است که چارچوبهای نظام در مذاکرات هستهای رعایت شود و رسانهها نیز بایستی توجه داشته باشند که ادب حکومتی را در این زمینه رعایت کنند.