به گزارشافکارنیوز،وی ادامه داد: مسمومیت گوارشی ۲۰ نفر از ساکنان یکی از بلوک های مجتمع مسکونی پیامبر اعظم(ص) را شنبه شب روانه مراکز درمانی کرد و تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده اند.

مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکشنبه به ایرنا گفت: با توجه به بررسی ها و آزمایش های اولیه انجام شده بر روی مواد خوراکی و آب آشامیدنی، مسمومیت ناشی از آب و غذا منتفی است.

عبدالله نوروزیان افزود: بررسی ها برای مشخص شدن دلیل این مسمومیت همچنان ادامه دارد و در تحقیقات صورت گرفته تا این لحظه توسط تیم بازرسی مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس احتمال بروز مسمومیت به دلیل استنشاق گاز ناشی از قرص سمی در یکی از واحدهای مسکونی قوت گرفته است.

وی ادامه داد: مسموم شدگان از بامداد یکشنبه پانزدهم تیرماه با علائم سرگیجه، تهوع، سردرد، دل پیچه، اسهال و استفراغ روانه مراکز درمانی بندرعباس شدند.

مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این مسمومیت موجب مرگ یک خانم در مجتمع، یک نفر در حین انتقال به مراکز درمانی و یک کودک چهار ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه تحقیقات تا مشخص شدن دلیل این مسمومیت همچنان ادامه دارد، گفت: هم اکنون ۱۷ بیمار دیگر تحت مداوا هستند.