تخفیف در کارت بلیت‌های یک ساله

به گزارشافکارنیوز،اقبال شاکری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی‌های معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تخفیف ۵۰ درصدی در کارت‌های یک ساله مترو و اتوبوس برای دانشجویان از امروز اعمال می‌شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از این که معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اعمال تخفیف در کارت دانش آموزان را به اول مهر موکول کرده است، اظهار داشت: این اشتباه بزرگی است که فکر کنیم دانش آموزان تنها در طول سال تحصیلی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و بنده نسبت به این موضوع تذکر داده‌ام.

شاکری تأکید کرد: طبق مصوبه شورای شهر تهران تخفیف ۵۰درصدی کارت‌های مترو و اتوبوس برای اقشار مختلف از جمله دانش‌آ‌موزان، دانشجویان، خانواده ایثارگران و… از ابتدای سال ۹۳ باید اعمال و اجرایی می‌شد و این تأخیر پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به این که مبلغ ودیعه برای عودت کارت بلیت‌های یک ساله مترو هزار و ۵۰۰ تومان است، تصریح کرد: سخت گیری‌های بیش از حد در صادر کردن و اعمال تخفیف در کارت بلیت‌های مترو و اتوبوس انگیزه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را از بین می‌برد.

شاکری با اشاره به جلسه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: محور اصلی این جلسه حمایت از توسعه حمل و نقل پاک بود که مقرر شد این جلسات به طور هفتگی ادامه یابد.

عضو کمیسیون حمل و نقل شهر تهران خاطرنشان کرد: وقوع تصادفات سنگین در بزرگراه امام علی(ع) و عدم جلوگیری گاردریلها از تصادفات یکی از موضوعات مورد بررسی در جلسه غیر علنی امروز شورای شهر تهران بود.