آخرین خبر از بخشنامه جنجالی دانشگاه آزاد

به گزارش افکارنیوز، عبدالوحید فیاضی با اشاره به برخی جزئیات جلسه عصر امروز میرزاده با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در ارتباط با بخشنامه تازه ابلاغ شده حجاب در دانشگاه آزاد، گفت: عصر امروز رئیس دانشگاه آزاد به همراه معاون فرهنگی و مدیر کل حراست در کمیسیون آموزش حاضر شد و درباره بخشنامه عفاف و حجاب توضیحاتی داد.

وی ادامه داد: به گفته رئیس دانشگاه آزاد، این بخشنامه قصد ممنوعیت امر به معروف و نهی از منکر را ندارد اما قصد دارد با فرهنگ سازی عفاف و حجاب را در دانشگاه گسترش دهد. نیروهای حراست به لحاظ سطح تحصیلات و برخی دلائل دیگر برای تذکرات به دانشجویان دکتری، استادان و سایر دانشجویان توجیه نیستند و گاهاً مسائلی پیش می آید که در شأن دانشگاه نیست.

فیاضی خاطرنشان کرد: بر اساس این بخشنامه، قرار نیست نیروهای حراست وارد مرحله تذکر به افراد شوند و لازم است اقدامات دیگری در این زمینه صورت گیرد.

به گفته این عضو کمیسیون آموزش، جمع بندی از جلسه امروز مثبت بود نمایندگان از توضیحات میرزاه قانع شدند، همچنین تصمیمات درباره فرهنگ سازی عفاف و حجاب بر اساس همین بخشنامه عملیاتی می شود.

متن بخشنامه مذکور به این شرح است:

" نظر به اینکه مقوله حجاب و عفاف، موضوع فرهنگی بوده و نیاز به برنامه‌ها و راهکارهای خاص و تخصصی فرهنگی دارد. لذا مقتضی است حراست واحدهای دانشگاهی از هرگونه مداخله در اجرای برنامه های مرتبط با موضوع مطروحه خودداری نموده و صرفا برابر شرح وظایف ذاتی ضمن رصد روند اجرای برنامه‌های معاونت‌های فرهنگی در صورت مشاهده تخلفات احتمالی اشخاص نسبت به تهیه و ارسال گزارش موارد، به متولی فرهنگی واحد اقدام نمایند؛ بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه دخالت بی مورد دفاتر حراست در موضوع صدرالاشاره طبق مقررات با افراد خاطی برخورد انضباطی خواهد شد.

تذکر۱: در صورت تمایل ریاست واحد با شورای فرهنگی جهت مداخله و یا مشارکت حراست در اجرای برنامه‌های مرتبط با مسئله حجاب و عفاف می بایست موضوع به صورت مکتوب با ذکر حدود اختیارات و شرح وظایف خاص به حراست واحد ابلاغ و حراست نیز پس از انجام هرگونه اقدامی گزارش عملکرد خود را برای این مرکز ارسال نماید.

تذکر۲: در صورتیکه مسئولین فرهنگی واحد در راستای اجرای برنامههای فرهنگی و انضباطی در موضوع حجاب و عفاف و همچنین برخورد با افراد خاطی اقدامی نمودند، گزارش خود را به همراه مستندات به این مرکز ارسال تا جهت سلسله مراتب سازمانی ارسال گردد."