حق جدایی از استقلال را دارم!

به گزارش افکارنیوز، خسرو حیدری درباره تمدید قراردادش با استقلال، تغییرات مدیریتی باشگاه، تیم ملی و … صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:



* از تمدید قراردادت با استقلال شروع کنیم.

- یکبار پس از برگشت از برزیل با علی نظری جویباری جلسه داشتم که صحبت خاصی هم درباره قرارداد نکردیم. نظری می‌دانست که پیشنهاد جدی از آلمان دارم و قرار شد در جلسه دوم صحبت‌های‌مان را ادامه دهیم. در نهایت توافق‌مان بر این شد که با استقلال قرارداد ببندم اما اگر شرایط رفتنم به تیم آلمانی فراهم شود، این حق را دارم که به آنجا بروم. در لیگ‌های اروپایی یارگیری دیرتر آغاز می‌شود و طبیعتا دیرتر از ما هم تمام می‌شود.



* به نظرت استقلال چه تغییری به نسبت فصل گذشته داشته است؟

- استقلال باشگاه بزرگی است و افرادی مثل من که چند سال است در این تیم حضور داریم، تجربه بیشتری نسبت به سایر بازیکنان دیگر داریم و وظیفه‌مان هم سنگین‌تر است. فکر می‌کنم بازیکنان خوبی در این فصل جذب کرده‌ایم و با ارتباطی که میان بازیکنان بوجود می‌آید، تعامل مناسبی میان قدیمی‌ها و جوانان تیم ایجاد می‌شود.



* چه نظری درباره تغییرات مدیریتی باشگاه استقلال داری؟

- در این سال‌ها علی فتح‌الله‌زاده واقعا زحمت کشید و با تمام مشکلات کار را جلو برد. امیدوارم آقای افشارزاده که فرد سالم و ورزشی است، بتواند رشد استقلال را سریع‌تر کند و تیم را به موفقیت برساند. هیئت مدیره فعلی استقلال هم تا جایی که از آنها شناخت پیدا کرده‌ام، یکدست و دلسوز هستند و مطمئنم به آقای افشارزاده کمک می‌کنند تا استقلال را به موفقیت برسانند.



* استقلال فصل گذشته نتایج خوبی نگرفت. امسال می‌توانید نتایج خوبی بگیرید و توقع هواداران‌تان را برآورده کنید؟

- سال گذشته حق‌مان قهرمانی نبود. در خیلی از دیدارها تیم برتر نبودیم اما بازی را می‌‌بردیم. امسال می‌توانیم قهرمان شویم چراکه مشکلات‌مان کمتر از گذشته‌ است. تیم خوبی داریم و مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شویم. امیدوارم بازیکنان جدید بتوانند به تیم کمک کنند تا استقلال جام را بالای سر ببرد و دل هواداران را شاد کند.



* به تیم ملی برسیم. از تجربه جام جهانی هم صحبت کن.

- بازی با کره‌جنوبی که پیروز شدیم و به جام جهانی رفتیم، جرقه خوبی برای فوتبال ما بود. اگر به جام جهانی نمی‌رفتیم پسرفت می‌کردیم. هرچند بازی تدارکاتی خوبی برای جام جهانی نداشتیم و تنها آخرین بازی دوستانه ما، مناسب بود اما با این وجود نمایش‌مان در جام جهانی خیلی خوب بود. می‌خواستیم آبرومندانه در جام جهانی بازی کنیم و در بازی با نیجریه عملکرد خوبی داشتیم. در بازی با آرژانتین هم آنقدر خوب بودیم که هنوز هم زبانزد مردم است. در جام جهانی عملکرد دفاعی ما خیلی خوب بود و اگر خوش شانس بودیم، آرژانتین را مغلوب می‌کردیم.



* از قهرمانی آلمان خوشحال شدی؟

- بله، از بچگی طرفدار آلمان بودم. آنها ۸ سال است که تیمشان دست نخورده و سرمربیشان هم تغییر نکرده است. آنها بهترین نمایش را داشتند و حقشان قهرمانی بود.