جای خالی فوتبالی‌ها در قرعه کشی لیگ

به گزارش افکارنیوز، مراسم قرعه کشی چهارهمین دوره رقابت های لیگ برتر در شرایطی برگزار شد که سازمان لیگ از مدیران، سرمربیان و مسئولان تیم های مختلف دعوت کرده بود تا در این مراسم حضور داشته باشند اما چهره های فوتبال حاضر در این مراسم بسیار اندک بود و بخش عمده ای از اهالی فوتبال به این مراسم نیامده بودند.

با این حال روال قرعه کشی که نسبت به سالهای گذشته تغییرات زیادی داشت و به سمت حرفه ای شدن پیش رفته بود جزو نکات مثبت بود که باید با رفع نقایصی که داشت برای فصل های آینده هم تکرار شود تا فوتبال ایران در این بخش ها نیز خود را به استانداردهای روز دنیا نزدیک کند.

یکی از بخش های قابل تقدیر این مراسم پخش کلیپی در حمایت از مردم مظلوم غزه بود. در این کلیپ جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به تصویر کشیده شد تا اهالی فوتبال این بار به کمک کودکان بی پناه غزه ای بیایند و خواستار رسیدگی بیشتر مراجع بین المللی به جنایات صهیونیست ها شوند.

مراسم قرعه کشی چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر البته نقایص دیگری هم داشت که باید از سوی مسئولان سازمان لیگ مورد نقد و بررسی قرار بگیرد تا ایرادهایش برای آینده به حداقل برسد. البته حضور کانون ایران نوین به عنوان مجری انحصاری تبلیغات محیطی فوتبال در کنار سازمان لیگ هم نیاز به هماهنگی های بیشتری بین طرفین دارد تا فوتبال بتواند از این تعامل برای رسیدن به استانداردهای روز دنیا بهره ببرد.

پخش زنده مراسم قرعه کشی از تلویزیون، شیوه اجرای جدید قرعه کشی که دیگر سلیقه ها در آن دخیل نیست، حضور دو پیشکسوت استقلال و پرسپولیس برای اجرای مراسم و ... از جمله نقاط مثبت این مراسم بود. در کنار آن اما غیبت چهره های فوتبال و شلوغی سالن و تعداد زیاد مهمانان حامی لیگ برتر و نامشخص رونمایی شدن از لوگوی لیگ برتر هم جزو نقایص این مراسم به شمار می رود.