تعیین اهداف در «اسرائیل» با هماهنگی

به گزارش افکارنیوز، بر خلاف جنگهای قبلی در نوار غزه، اینبار خیابانهای نوار غزه خالی از رزمندگانی است که لباس نظامی به تن کرده باشند و بی‌سیم در دست دارند و شاید همین حرکت باعثآن شد تا سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نتوانند محل دقیق اهداف مقاومت از جمله پایگاههای ارسال موشک و مخازن اسلحه را به راحتی ردیابی کنند.

از لحاظ میدانی آشکار است که نقش‌ها میان دسته‌های نظامی گروههای مختلف مقاومت تقسیم شده است گردانهای وابسته به حماس و جنبش جهاد اسلامی مسئولیت پرتاب موشکهایی با برد متوسط و موشکهای دوربرد به عمق سرزمین‌های اشغالی را بر عهده گرفته‌اند و دیگرگروههای مقاومت علیرغم رصد کردن تحرکات رژیم صهیونیستی در مرزهای غزه خمپاره‌هایی با برد کم به اطراف نوار غزه پرتاب می‌کنند.

بنا بر این گزارش، مقاومت می‌گوید که از یک استراتژی جدید در برخورد با ارتش رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند. در این راهبرد جدید از تونلها به عنوان یک گزینه اساسی در پرتاب موشکهایی که پیشتر از لحاظ جغرافیایی تنظیم شده‌اند استفاده می‌شود و همزمان با پرتاب یک موشک مهم چندین موشک دیگر نیز پرتاب می‌شود تا این اطمینان حاصل آید که عملیات بی‌نتیجه نبوده است.

یک فرمانده میدانی گردانهای «القسام» شاخه نظامی حماس در گفتگو با الاخبار گفت که موشکها مجهز به زمان‌سنج خودکار هستند و دیگر نیازی نیست که رزمندگان در کنار آن بایستند و با این تکنولوژی جدید از حجم تلفات انسانی کاسته می‌شود همانطور که تا کنون خبری در این مورد منتشر نشده است.

این فرمانده نظامی در خصوص هماهنگی امنیتی میان گروههای مقاومت گفت که میان گردانهای القسام با گردانهای «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هماهنگی کاملی برای پرتاب موشک به مسافتهای دور وجود دارد و گروهای دیگر موشکهایی مانند گراد را پرتاب می‌کنند که برد کمتری دارند.

در همین راستا یک مقام نظامی بلندپایه جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با الاخبار اعلام کرد که در حال حاضر بار اصلی بر دوش تیم‌های ویژه پرتاب موشک و تیمهای مراقبتی ویژه و مجهز به دوربین‌های حساس وعینکهای ویژه شب است که ورود احتمالی کماندوهای نیروی دریایی و یا ارتش زمینی رژیم صهیونیستی به ویژه در دو منطقه «الشجاعیه» در شرق و «بیت حانون» درشمال را کنترل می‌کنند همچنین هماهنگی کاملی میان جهاد اسلامی و حماس در تعیین اهدافی که قرار است در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار بگیرد وجود دارد و مقاومت از ذخایر موشکی بالایی برای درگیری طولانی برخوردار است.

بر اساس این گزارش قدرت و ذخایر موشکی فعلی جنبش جهاد اسلامی و حماس و نیز توانایی آن در ساخت موشک را مرهون دوره‌های ویژه‌ای است که اعضای آن در سوریه و ایران دیده‌اند و به این موضوع اشاره می‌کند که گروههای دیگر مقاومت فقط از موشکهایی با برد کم برخوردارند. این روزنامه همچنین به افزایش توانمندی جنبش جهاد اسلامی و حماس در درگیری زمینی و دریایی می‌پردازد و به عنوان مقال به درگیری دو روز پیش(شنبه) در سواحل شمال نوار غزه یعنی منطقه «السودانیه» که دو ساعت و نیم به طول انجامید اشاره می‌کند درگیری که ابتدا میان گردانهای حماس با ارتش رژیم صهیونیستی بود و طولی نکشید که جهاد اسلامی نیز به کمک حماس آمد.

«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس نیز در یک گفتگوی تلویزیونی وجود هماهنگی امنیتی کامل میان حماس و جهاد اسلامی را تایید کرد و گفت که مقاومت برای یک درگیری طولانی مدت آماده است.

«ابومجاهد» سخنگوی کمیته مقاومت مردمی فلسطین در گفتگو با الاخبار گفت که مقاومت تا کنون به خوبی عمل کرده است و غافلگیریهای دیگری در انتظار رژیم صهیونیستی است.

وی وجود هماهنگی امنیتی میان گروههای مقاومت را ستود اما افزود که باید این هماهنگی به یک اتاق عملیات مشترک تبدیل شود. در حال حاضر اختلافاتی در مورد جنگ زمینی و هوایی وجود دارد در هنگام حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی مقاومت به تیم‌های ویژه پرتاب موشک تکیه می‌کند اما در صورت درگرفتن حملات زمینی درگیری مستقیم در چند جبهه صورت می‌گیرد و به هماهنگی امنیتی بالاتر و یک اتاق عملیات مشترک نیاز است.

حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در امروز سهشنبه وارد هشتمین روز خود شد و تا کنون نزدیک به ۲۰۰ شهید و بیش از ۱۴۰۰ مجروح داشته است.