حزب الله حمله تکفیری‌ها را ناکام گذاشت

به گزارش افکارنیوز، درگیری‌ها بین نیروهای ارتش سوریه و حزب الله از یک طرف و گروهک‌های مسلح از طرف دیگر در مناطق مرزی بین لبنان و سوریه همچنان در جریان است.

اهالی منطقه درگیری‌ها در مناطق مرزی بین لبنان و سوریه اعلام کردند که افراد مسلح وابسته به گروهک‌های داعش و جبهه النصره در ارتفاعات عرسال مستقر شده و با زدن کمین‌هایی برای نیروهای ارتش سوریه و حزب الله سعی در باز پس گرفتن مناطق از دست رفته خود داشتند. در جریان درگیری‌ بین دو طرف از انواع اسلحه استفاده شده است.

بر اساس این گزارش، تروریست‌ها سعی داشتند از صعب العبور بودن منطقه استفاده کرده و در تونل‌هایی که احداثکرده بودند و در غارها پناه بگیرند، ولی نیروهای حزب الله آنها را تحت تعقیب قرار داده و ده‌ها تن از آنها را کشته یا زخمی کردند. نیروهای حزب الله همچنین بیش از ۲۰ عنصر گروهک جبهه النصره را به اسارت گرفتند.

این گزارش حاکی است که نیروهای حزب الله پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر عزم افراد مسلح برای اجرای عملیات در منطقه با اقدامی پیش‌دستانه از توطئه‌ افراد مسلح برای حمله موشکی به البقاع شمالی و بعبلبک جلوگیری کرد. بر اساس اطلاعات دریافتی، افراد مسلح قصد داشتند با اجرای عملیاتی در ارتفاعات عرسال نفوذ کرده و از آنجا مناطق البقاع شمالی و بعلبک را آماج حملات موشکی و راکتی خود قرار دهند ولی اقدام به موقع مقاومت اسلامی، توطئه آنها را ناکام گذاشت.

پایگاه خبری النشره نیز بعد از ظهر امروز در خبری فوری از سقوط دو موشک در منطقه «وادی الهوی» در ارتفاعات عرسال خبر داد و تاکید کرد که در جریان سقوط این موشک‌ها هفت نفر زخمی شدند.

روزنامه «الاخبار»، نیز در شماره امروز خود اعلام کرد که یکی از سرکردگان برجسته «جبهه النصره» دو روز گذشته در نبرد با نیروهای حزب الله در «البقاع» کشته شد. هویت این عنصر مسلح به طور کامل اعلام نشده است.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه منطقه «عرسال» اعلام کردند که «احمد عمر یقظان» از اهالی بیروت یکی از سرکردگان جبهه النصره بوده که در نبرد ارتفاعات سلسله کوه‌های شرقی کشته شده و جسد وی به همراه اجساد شمار دیگری از افراد مسلح به بیمارستان صحرایی عرسال انتقال داده شده است.

این گزارش حاکی است که گروه‌های تروریستی به منظور جلوگیری از تضعیف بیشتر روحیه افراد مسلح از اعلام نام کشته خودداری کرده‌اند.

برخی از خبرها حاکی از این است که یقظان از نزدیکان ابو حسن الفلسطینی عامل اعدام چند روز گذشته مصطفی عز الذین از شهروندان لبنانی در منطقه عرسال است.