نگرانی از افزایش “زاد و ولد” در ایران!

به گزارش افکارنیوز، مجری برنامه مذکور با انتقاد از قانون جدید تنظیم خانواده در ایران، مدعی شد ازدواج زنان ایرانی در سنین جوانی و بچه‌داری آنها، آزادی آنها را سلب کرده و از حضور آنها در عرصه‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

رویا کریمی‌مجد با این بهانه که کاهش سن ازدواج و حاملگی در سن کمتر از بیست سالگی ممکن است سبب ایجاد مشکلاتی برای دختران جوان شود، بدون اشاره به افزایش سن ازدواج زنان ایرانی در سالهای اخیر و مجرد بودن بیش از ۱.۵ میلیون دختر بالای ۳۰ سال ایرانی، بازهم الگوبرداری از روش‌های مردود شده غربی را به مسئولان ایرانی پیشنهاد داد.

اما واقعیت این است که افزایش نگران‌کننده سن ازدواج و در پی آن فرزندآوری زنان در ایران مشکلات بسیاری را برای افراد و جامعه ایجاد می‌کند. تنها یکی از عواقب فرزندآوری زنان در سنین بالا ایجاد اختلاف سن زیاد بین مادر و فرزند و شکاف نسلی بین اعضای خانواده و جامعه است.

خطر پیر شدن جمعیت ایران و کاهش جمعیت نیروهای جوان، پویا و فعال خطر بزرگی برای آینده کشور است که در سالهای اخیر چندین بار از سوی امام خامنه‌ای مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

امام خامنه‌ای چندی پیش با اشاره به اهمیت فراوان افزایش جمعیت کشور، خاطرنشان کردند: کثرت جمعیت جوان یکی از امتیازات کشور است و در صورت استمرار سیاستها و اقدامات نادرستی که منجر به تحدید نسل و کاهش شدید جمعیت جوان کشور در طول سالهای آینده خواهد شد، دچار ضربه بسیار بزرگی بنام «سالمندی عمومی» خواهیم شد.

ایشان همچنین تاکید کردند: کشورِ بدون جمعیت جوان، یعنی کشورِ بدون ابتکار و پیشرفت و هیجان و شور و شوق، بنابراین، برنامه حیاتی تکثیر نسل باید بطور جدی دنبال و پیگیری شود.

براستی میتوان یکی از اهداف رسانههای ضدانقلاب در توصیه ازدواج دیرتر و فرزند کمتر در بین خانودههای ایرانی را ترویج افکار و ارزشهای غیرالهی و مادیگرایانه حکومتهای مطبوع خود مانند آمریکا در دنیا دانست. از سویی دیگر دشمنان ایران اسلامیدر برنامهای بلند مدت با کاهش ازدواج یا ازدواج دیرهنگام و در پی آن کاهش رشد جمعیت و پس از آن کاهش جوانان و نیروی کار جامعه از سویی به دنبال ایجاد تنشهای بین نسلی و اجتماعی و از سویی دیگر به دنیال جلوگیری از پیشرفت، پویایی و موفقیتهای روز افزون ایران اسلامیهستند.