انتقاد ازسفره افطاری ۲۴۰ میلیون تومانی از بیت المال

به گزارش افکارنیوز، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان طی اخطاری نسبت به عدم استخدام مربیان پیش‌دبستانی و تبدیل وضعیت آنها به رئیس‌جمهور تذکر داد و گفت: دولت باید هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف این افراد و همچنین بازنشستگان اقدام کند و بهتر است دولتِ سالمندان جای خود را به دولت جوانان بدهد.

وی در ادامه تذکر خود گفت: بسیاری از مردم از ثبت‌نام یارانه‌ها جا ماندند و دولت باید فرصت مجددی بدهد تا این افراد که اکثرا از قشر مستضعف و محروم هستند، مجددا ثبت‌نام کنند.

این نماینده مجلس با انتقاد از برگزاری مراسم افطاری توسط دستگاه‌های اجرایی گفت: دادن افطاری در برج میلاد آن هم توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی حرام است. چرا در برج میلاد که هزینه افطاری برای هر نفر از ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، به ۱۶۰۰ نفر از پول بیت‌المال افطاری می‌دهند.

قاضی‌پور بر همین اساس گفت: دستگاه اجرایی نباید از پول بیت‌المال افطاری بدهد و ما نمایندگان مجلس باید براساس سوگندی که خوردیم از حقوق مردم و بیت‌المال صیانت کنیم. بیت‌المال مال همه مردم و بازنشستگان است و دولت نباید از مال بازنشستگان افطاری بدهد.

وی با اشاره به حذف مراسم افطاری نمایندگان مجلس از سوی هیئت رئیسه خطاب به محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت، گفت: شما به مردم بگویید که چرا امسال به نمایندگان افطار ندادید، شما تاکید کنید که مجلس به خاطر اقتصاد مقاومتی به نمایندگان افطاری نداد و برخی از دستگاه‌ها از پول بیت‌المال افطاری می‌دهد.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت در پاسخ به این سوال گفت: هیئت رئیسه هر ساله برای نمایندگان و خانواده آنها، نمایندگان ادوار و کارمندان مجلس مراسم افطاری برگزار میکرد اما امسال در هیئت رئیسه تصمیم گرفتیم که کل مخارج این مراسمات افطاری را به مردم آواره غزه و مصدومانی که زیر آتش جنایت رژیم صهیونیستی قرار دارند اهدا شود.