به گزارش افکارنیوز، این شبکه تلویزیونی گفت: شلیک موشک‌های متعدد به تل‌آویو تصویر پیروزی حماس را به نمایش کشیده است. اقدامی که ارتش‌های عربی هم آن را انجام نداده‌اند.

به گزارش گزارشگر شبکه فرانس ۲۴، موشکباران مبارزان فلسطینی تاثیر روانی زیادی بر روی ساکنان تل‌آویو گذاشته است. ویلی براسیانو گزارش داد: ساکنان تل‌آویو از سال ۲۰۱۲ به طور دائم با ترس و نگرانی زندگی می‌کنند چرا که اولین موشک‌ها و راکت‌ها در این سال به سوی تل‌آویو شلیک شد.

از سوی دیگر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی حاکی است از آغاز درگیری بین مقاومت غزه و ارتش رژیم صهیونیستی ۶۹۰ فروند موشک به اسرائیل شلیک شده است. ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیش از ۵۵۰۰ فروند موشک در اختیار دارد.

برخی رسانه‌های صهیونیستی با انتشار گزارشی از توان موشکی نیروهای مقاومت سعی در پوشش غیرواقعی توان دفاعی و پخش اخباری به جهت جلوگیری از برهم ریختن بیشتر شرایط در جامعه صهیونیستی را دارند به همین دلیل روزنامه‌های اسرائیل تعداد و برد موشک‌های مقاومت را به دروغ بسیار اندک نشان می‌دهند. البته جراید اسرائیلی هیچ اشاره‌ای به موشک‌های برد بالا(بیش از ۸۰ کیلومتر) که شهرهای تل‌آویو و الخضیره را مورد هدف قرار دادند نکرده‌اند.

شبکه فرانس ۲۴ در گزارش دیگری اعلام کرد حماس از روی موشک‌های ایران کپی‌برداری کرده و در حال تولید آنها در خاک غزه است.

«نیکلا سایزرز» متخصص علوم نظامی که سال‌هاست بر روی توانایی بازدارندگی اسرائیل تحقیق می‌کند در این باره که آیا حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که همچنان ادامه دارد اقدامی بازدارنده است؟، گفت: نباید فراموش کرد که مداخلات اسرائیل در نوار غزه هر دو یا سه سال یک بار انجام می‌شود. تجربه ثابت کرده با وجود این حملات هوایی، فعالان فلسطینی با اقدامات قهری متوقف نمی‌شوند. ورود به منطقه غزه نیز بسیار سخت است.

این کارشناس گفت: حماس اکنون از موشک‌هایی با بردهای متفاوت برخوردار است. این موشک‌ها تکمیل‌کننده راکت‌های سنتی قسام هستند که برد آنها به ندرت از چند کیلومتر فراتر می‌رفت. اتفاق جدید در این مناقشه این است که حماس دیگر می‌تواند مراکزی دورتر همچون تل‌آویو یا نیروگاه هسته‌ای دیمونا را هدف قرار دهد. موشک‌های حماس تا قبل از این از ایران وارد می‌شد اما به نظر می‌رسد که حماس خود از روی موشک‌های بالستیک ایران تولید می‌کند و این نگران‌کننده است.

در همین حال روزنامه «اسرائیل انفو»، از قول سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا نوشت حماس از موشک‌های پیشرفته و دوربردی که ایران در اختیار آنها قرار می‌دهد، استفاده می‌کند.

«ران درمر» گفت: حماس موشک‌های زیادی در اختیار دارد که بخش قابل توجهی از راه قاچاق وارد شده است. آنها همچنین در برخی کارخانه‌ها موشک مونتاژ می‌کنند.
وی با اشاره به موشک‌های ام - ۳۰۲، فجر و ام - ۷۵ که از روی نمونه‌های ایرانی در غزه تولید شده‌ افزود: حماس برد موشک‌های خود را افزایش داده و تا شمال تل‌آویو را هدف حمله قرار داده است.

اسرائیل انفو نوشت: برآوردهای اطلاعاتی اسرائیل نشان می‌دهد ایران بلافاصله بعد از توقف عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس در سال ۲۰۱۲ میلادی، ارسال محموله‌های موشکی برای این جنبش را آغاز کرده است.

یادآور می‌شود حماس در خبری غافلگیرکننده اعلام کرد طیفی از پهپادهای شناسایی و جنگی را تولید کرده و نمونه‌ای از آنها را بر فراز بیت‌المقدس به پرواز درآورده است.
به گزارش شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، تال عنبر رئیس بخش پژوهش‌های فضایی اسرائیل پس از بررسی این هواپیمای بدون خلبان اعلام کرد که نباید توانایی‌های فنی جنبش حماس را نادیده گرفت؛ چرا که مهندسان قسام توانسته‌اند سه فروند از پهپادهای بدون خلبان با نام «ابابیل۱» تولید کنند.

همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی میدل‌ایست مانیتور، رژیم صهیونیستی پس از اینکه یک فروند پهپاد توسط گردان‌‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به پرواز درآمد به شدت شوکه شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به خطرات این اقدام که توسط حماس صورت گرفته هشدار داد و گفت حماس می‌تواند از این پهپادها در حملات حساس آینده استفاده کند که در این صورت می‌تواند منجر به خسارات مالی و جانی فراوانی شود.

رادیو رژیم صهیونیستی در ادامه گفت بندر اشدود به دلیل اینکه کارخانجات پتروشیمی در آن واقع شده یک منطقه به شدت حساس می‌باشد و هرگونه حمله به این منطقه ممکن است هزاران تلفات داشته باشد.

این شبکه رادیویی که از دسترسی حماس به تکنولوژی لازم برای پهپاد شوکه شده گفت هیچ کشور عربی تاکنون این صنعت را توسعه نداده است.