ظریف: مذاکرات ادامه دارد

به گزارش افکارنیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امشب در جمع خبرنگاران در خصوص روند کنونی مذاکرات در وین با بیان اینکه مذاکرات ادامه دارد، گفت: الان بیشتر روی برخی موضوعات محتوایی مانند بحثتحریم‌ها و همچنین امکان تمدید و وضعیت تمدید، متمرکز است و هنوز درباره اینها بحثاست و امیدواریم در چند روز آینده در این زمینه ها تصمیم گیری شود.

رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران اضافه کرد: وضعیت به نحوی است که نیاز به گفت‌وگو و تصمیم گیری جدی به خصوص توسط کشورهای ۵ + ۱ دارد و امیدواریم این کشورها تصمیمی برای حل موضوع بگیرند نه برای پیگیری اهداف سیاسی، اگر اینگونه باشد امکان رسیدن به راه حل وجود دارد.

وی یادآور شد: البته در طی دو سه روز آینده بسیار دشوار است که تصور کنیم راه حلی با همه جزئیاتش در دسترس باشد ولی امکان تصمیم گیری درباره نحوه ادامه کار وجود دارد.

ظریف تصریح کرد که هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده و هرچه گفته شده گمانه زنی است.

ظریف درباره اینکه گفته شده تا جمعه مذاکرات متوقف و دوباره از سر گرفته خواهد شد نیز گفت: هنوز تصمیمی گرفته نشده است، بحث‌های مختلفی بوده، اروپایی‌ها گرایش‌هایی‌ دارند درباره زمانی که نیاز دارند، آمریکایی‌ها حرف‌های دیگری دارند. ما گفته‌ایم تا ۲۰ جولای آماده‌ایم مذاکره ‌کنیم و هر زمان احساس کنیم مذاکرات به حدی رسیده که باید متوقف شود یا به شکل دیگری ادامه یابد آماده تصمیم گیری هستیم اما هنوز چنین تصمیمی توسط هیچ کس گرفته نشده است.

ظریف با اشاره به امشب (شب قدر) گفت:از همه مردم تقاضای دعای خیر دارم و تقاضا دارم که کوتاهیهایی که ما داشتیم ببخشند و ما نیز همین کار را میکنیم.