پایان نشست معاونان ظریف و کری

به گزارش افکارنیوز، نشست «سید عباس عراقچی» و «مجید تخت روانجی» معاونان وزیر خارجه ایران و «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا برای گفت‌وگو در مورد تمدید مذاکرات، شرایط و زمان آن، لحظاتی پیش پایان یافت و قرار است پیش از ظهر ادامه یابد.

بر اساس اطلاع خبرنگار فارس، تاکنون هیچ توافقی در این خصوص حاصل نشده و مذاکرات در مورد آن در جریان است. در صورت حصول توافق، این دور از گفت‌وگوها پایان یافته و دور بعدی در یک فاصله چهار ماهه مجددا در وین برگزار خواهد شد.

پس از آنکه ظریف اعلام کرد تا ۲۹ تیرماه(۲۰ ژولای) توافق جامع حاصل نخواهد شد موضوع تمدید مذاکرات مطرح شد که علیرغم آنکه از دیروز تاکنون چندین دور مذاکره در سطح ظریف و اشتون، معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و کارشناسان دو طرف و همچنین نماینده انگلستان با ظریف برگزار و تا یک و نیم بامداد امروز نیز ادامه یافت ولی هنوز هیچ توافقی صوررت نگرفته است.

در صورتی که توافقی حاصل شود در یک بازه زمانی چهار ماهه خواهد بود.

وزرای خارجه ایران و شش کشور (آمریکا، فرانسه، روسیه، انگلستان، چین و آلمان) به همراه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳ (۳ آذر ۱۳۹۲) به توافقی درباره برنامه هستهای ایران تحت عنوان برنامه اقدام مشترک دست یافتند که ۳۰ دی ماه وارد مرحله اجرا شد و شش ماه اول گام اول این توافقنامه از زمان اجرا ۲۹ تیر ماه پایان مییابد.