آخرین اظهارات کی‌روش درباره توافق با آفریقا

به گزارش افکارنیوز، کارلوس کی‌روش سرانجام بامداد امروز به ایران بازگشت تا ابهاماتی که این روزها بر سر ماندن یا رفتنش از فوتبال ایران وجود دارد، در جلساتی که با رئیس فدراسیون فوتبال ایران خواهد داشت خیلی زود برطرف شود.

کی‌روش یک بار دیگر از علاقه قلبی‌اش برای ماندن در ایران سخن به میان آورده و ابراز امیدواری کرد که همچنان کار را با تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه دهد، هر چند که این مربی موفق معتقد بود که زمان برای حضور پرقدرت در جام ملت‌های آسیا از دست رفته و هر روز نیز زمان بیشتری هم تلف می‌شود و هرچه سریع‌تر برای موفقیت در قاره کهن دست باید به کار شد.

جلسه‌ای در کار نبود که کفاشیان آن را لغو کند؛ به پرواز نرسیدم!

* سفرتان به ایران چطور بود؟ ابتدا عنوان شده بود که بامداد روز گذشته به ایران بازخواهید گشت، اما چرا این اتفاق نیافتاد؟

- پروازم را از دست دادم و در واقع به پرواز نرسیدم.

* البته برخی رسانه‌ها عنوان کردند که چون علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران جلسه‌ روز پنجشنبه خود را را با شما لغو کرده است، به ایران سفر نکردید.

- خیر؛ به هیچ وجه این‌طور نیست. برای روز گذشته هیچ برنامه یا جلسه‌ای را با رئیس فدراسیون فوتبال نداشتیم که بخواهد لغو شود.

مذاکراتم با فدراسیون ایران محرمانه و خصوصی است

* موضوع تمدید قراردادتان به کجا رسید؟ مذاکرات تا کجا پیش رفته است؟

- این یک موضوع شخصی است و به عقیده من باید مجدداً در خصوص برخی بندها با فدراسیون ایران مذاکراتم را ادامه داده و صحبت‌های لازم را به عمل بیاورم. من گفته بودم که مذاکرات ادامه دارد و دیگر از طرف خودم نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم، چراکه این گفتگوها محرمانه و خصوصی هستند.

صحبت‌هایی از جانب من رسانه‌ای شد که صحت نداشت

* اما اینکه در ایران هستید، موضوعی امیدوارکننده است و شواهد از ماندن شما در تیم ملی ایران خبر می‌دهد. درست است؛ هرچند که در مدتی که به عنوان سرمربی تیم ملی در ایران بودید در راه آماده‌سازی تیم ملی خواسته یا ناخواسته با مشکلاتی هم مواجه شدید.

- همیشه گفته‌ام که دوست دارم با ایرانی‌ها کار کنم؛ بر همین اساس دوم جولای پیشنهاد تمدید قرارداد را از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کردم. در حال حاضر نیز در حال مذاکره هستیم، البته می‌دانم که برخی نظرات از جانب من در برخی رسانه‌ها مطرح شده است که آنها حرف‌های من نبودند. من در مورد نحوه مذاکرات اظهارنظری نکرده‌ام و فقط گفته‌ام که باید همه چیز در این مورد خصوصی و محرمانه باشد.

بیشترین بحثدر مذاکرات در خصوص همکارانم خواهد بود

* کفاشیان به دفعات اعلام کرده که بر سر پاداش‌ها و دستمزدتان با شما به توافق رسیده است و فقط مقداری جزئیات باقی مانده است. می‌توانید این جزئیات را اعلام کنید؟

- باید در خصوص موارد مهمی صحبت کنیم، البته این موارد مهم ارتباطی به من ندارند، با این حال بیشترین بحثما در مورد کادرفنی و همکارانم در این بخش خواهد بود.

* اتفاقا یکی از اختلافات شما با فدراسیون بیشتر شدن نظارت فدراسیون فوتبال بر تیم ملی و حضور دستیاران ایرانی در تیم ملی عنوان شده است.

- الان نمی‌توانم در این خصوص حرفی بزنم، اما باید در این مورد به طور شفاف و با جزئیات بیشتری به مذاکره بپردازم.

تعامل با کمیته فتی، برایم عمومیت ندارد

* حتی گفته می‌شد که در مورد تعامل با کمیته فنی نیز سخت‌گیری‌هایی از سوی شما به عمل آمده است.

- این موردی نیست که بخواهم در خصوص آن به طور عمومی صحبت کنم و خیلی این موضوع برایم عمومیت ندارد.

* برخی اخبار نیز هفته گذشته از توافق قطعی شما با تیم ملی آفریقای جنوبی خبر داده و اعلام کردند که شما فقط برای بردن وسایل شخصی خود به ایران بازگشته‌اید. حتی بخش رسانه‌ای فدراسیون آفریقای جنوبی نیز این موضوع را تأیید کرده است.

- این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و هیچ توافقی با این کشور صورت نگرفته است.

آرزو دارم در ایران بمانم

* با توجه به مواردی که برشمردید چند درصد احتمال می‌دهید همچنان سرمربی تیم ملی ایران بمانید؟ آیا به واقع به ایران آمده‌اید تا همچنان به عنوان سرمربی تیم ملی بمانید؟

- من آرزو دارم که با تمدید قراردادم در ایران بمانم و همچنان به عنوان سرمربی تیم ملی ایران کار کنم. در قلبم مردم ایران را دوست دارم و علاقه دارم کارم را در این کشور ادامه دهم.

علاقه‌ام به ماندن در ایران بیش از هر کار دیگریست

* مردم ایران که موافق ماندن شما هستند و حتی رسانه‌ها به نمایندگی از همین مردم از رئیس جمهور ایران، درخواست کرده‌اند تا شرایطی فراهم شود که قرارداد شما تمدید شود.

- در واقع باید تأکید کنم که علاقه‌ام به ماندن در ایران بسیار بیشتر از هر کاری است، اما درباره گفت و گوها و نحوه مذاکرات باید دوباره تأکید کنم که این گفت و گو ها از طرف من محرمانه بوده و نمی‌خواهم در مورد آنها اظهارنظری داشته باشم.

* با این تفاسیر اگر مشکل مالی باشد‌، حاضر هستید برای ماندن در تیم ملی ایران به فدراسیون کشورمان تخفیف دهید؟

- فعلا در این مورد صحبت نمی‌کنم تا جلسه‌مان برگزار شود.

جادوگر نیستم؛ فقط یک مربی‌ام

* در خصوص جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا صحبت کنیم. یک عده از کارشناس‌های فوتبال معتقدند با توجه به شناختی که از فوتبال ایران پیدا کرده‌اید در صورتی که بمانید، تیم ملی ایران تحت هدایت شما شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در این رقابت‌ها خواهد داشت.

- جادوگر نیستم و فقط یک مربی هستم. برای کسب نتیجه خوب و قهرمان شدن باید خوب تمرین کرد و خوب بازی کرد. وقتی خوب تمرین نکنید مطمئناً خوب هم نتیجه نخواهید گرفت. در واقع نتیجه کار یک مربی به تمرین و آماده‌سازی مناسب بستگی دارد و اگر شما آماده‌سازی خوبی داشته باشید، نتیجه مناسبی هم می‌گیرید. در غیر این صورت شانسی هم نخواهید داشت.

ایران برای موفقیت در آسیا زمان را از دست داده‌ است

* در صورتی که بمانید استارت کار برای جام ملت‌های آسیا چه زمانی خواهد خورد؟

- تا جلسه‌مان برگزار نشود نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم، اما از نظر من باید از روز گذشته کارمان را برای موفقیت در آسیا آغاز می‌کردیم. ایرانی‌ها برای این رقابت‌ها خیلی وقت خود را از دست دادند. قاعده کار این بود که دو روز پس از بازگشت از جام جهانی باید خودمان را برای آسیا آماده می‌کردیم و به همین دلیل می‌گویم که وقت‌مان را از دست دادیم.

جام جهانی ۲۰۱۴ عالی بود

* چه ارزیابی از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دارید؟

- یک جام جهانی عالی با مسابقاتی با کیفیت را پشت سر گذاشتیم.

برزیل در جام جهانی صدمه روحی دید

* یکی از اتفاقات عجیب و غریب این رقابت‌ها هم شکست ۷ بر یک برزیل از آلمان بود.

- برزیل بیشتر در این رقابت‌ها از لحاظ روانی ضربه خورد تا مسائل دیگر. در واقع مصدومیت نیمار ضربه بد و بزرگی را به این تیم در جام جهانی زد و شکست پرگل مقابل آلمان نیز از آثار روحی به جا مانده ناشی از غیبت نیمار و مصدومیت این بازیکن تأثیرگذار بود. در ادامه نیز دریافت ۷ گل باعثشد تا وضعیت این تیم بیش از پیش برهم خورده تا در نهایت این تیم در کشور خودش حتی از کسب عنوان سومی جهان نیز محروم شود.

* آیا کشورهای مختلف با شما در برزیل مذاکره‌ای را انجام دادند.

- در این مورد نظری ندارم.