به گزارش افکارنیوز، تکنولوژی وسایل حمل و نقل بدون راننده در برخی خودرو‌ها اجرا شده است اما این بار کامیون‌های بدون راننده به بازار ارائه می‌شود؛ با توجه به مطالعه دایملر، تا سال ۲۰۲۵ این کامیون‌ها راه‌اندازی می‌شود.


به گفته اتحادیه اروپا، کامیون‌های حمل و نقل ۲۰ درصد افزایش داشته است که در حال حاضر ۷۰ درصد حمل و نقل در جاده‌ها توسط کامیون‌ها انجام می‌شود و با این وصف، روز به روز قیمت سوخت و عوارض جاده‌ای افزایش پیدا خواهد کرد.

این کامیون‌ها امن‌تر، جذاب‌تر، کارآمدتر و زیست محیطی‌تر هستند و برای رانندگان تجربه‌ای جالب و ارزشمند خواهد بود.

کامیون‌ها دارای سیستمی مستقل هستند و دیگر نیازی به کمک راننده نیست زیرا کامیون به طور مستقل با سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌ها حرکت می‌کند و راننده می‌تواند استراحت کند.

این سیستم دارای یک رادار، ۴ سنسور و یک دوربین سه بعدی برای ارزیابی اطراف کامیون به مساحت ۶۰ متر است و قابلیت اتصال بی‌سیم به دیگر وسایل نقلیه و زیر ساخت‌های جاده‌ای و ارائه اطلاعات اضافی را دارد.

زمانی که راننده فرمان را رها می‌کند تا مشغول کارهای دیگر شود، سیستم به طور خودکار کامیون را کنترل می‌کند و راننده می‌تواند به کارهایش برسد یا استراحت کند.

این کامیون خطاهای انسانی را تکرار نمی‌کند و فاصله خود را با خودروی جلو حفظ می‌کند.

شرکت می‌گوید این کامیون از نظر کار کرد و بیمه موجب صرفه جویی است و راننده حالت یک مدیر را دارد و می‌تواند کامیون را از طریق یک تبلت هدایت کند.