به گزارش افکارنیوز، ‌ شاهدان عینی در " باشیک " در ۱۵ کیلومتری شرق موصل اعلام کردند: بیست خانواده مسیحی از موصل به این منطقه فرار کرده اند.

این شاهدان بیان کردند: ده ها خانواده از این مناطق به قرقوش و دیگر مناطق و روستاهای واقع در دشت نینوا از ترس داعش فرار کرده اند. خانواده های فراری اعلام کردند: تروریست های داعش مسیحیان و دیگر شهروندان غیر مسلمان را به میان اسلام آوردن، پرداخت خراج یا ذبح شدن مخیر کرده اند.

از سوی دیگر سرلشگر علی الفریجی فرمانده عملیات صلاح الدین افزود: نیروهای امنیتی به طور کامل بر پایگاه اسپایکر در شمال تکریت مسلط شدند و این پس از نفوذ تروریست های تکفیری بعثی به بخش شمالی این پایگاه از سوی داعش در روز گذشته است.

وی افزود: ده ها جسد متعلق به گروه موسوم به دولت اسلامی و شام در اطراف دیوار خارجی پایگاه پراکنده شده است.

از سوی دیگر نجم الدین کریم استاندار کرکوک اعلام کرد: بر اثر درگیری نیروهای پیشمرگه با تروریست های وابسته به داعش در مناطق الخالد، تل الورد و المشروع در۲۵ کیلومتری غرب کرکوک شش عضو پیشمرگه کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند که در میان آنها سرتیپ شیرکو فاتح الشوانی فرمانده تیپ کرکوک به چشم می خورد. در این درگیری ها ۱۲ داعشی کشته و ۵۳ نفر دیگر زخمی شدند.

کریم بیان کرد: سازمان تروریستی روبرو هستیم که جز زبان تهدید و کشتار نمی فهمد و بر مناطق جنوب و غرب کرکوک مسلط هستند. ما در راستای تقویت توان پیشمرگه در خطوط تماس اقدام می کنیم و خواهیم کوشید تا حد امکان تلفات را کم کنیم.

از سوی دیگر منابع عراقی از هلاکت زیاد عبدالجلیل ابراهیم ملقب به ابو عائشه مسئول مالی داعش در منطقه المشیرفه در موصل خبر دادند.