روحانی خواستار توقف جنایات صهیونست شد

به گزارش افکارنیوز، حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان عصر امروز به دنبال اوضاع تاسف بار غزه به ویژه پس از تشدید حملات رژیم صهیونیستی از صبح امروز و کشتار مردم بیگناه و مظلوم فلسطین، در گفتگوی تلفنی با ولادیمیرپوتین رییس جمهور روسیه، آخرین تحولات مربوطه و اقدامات ضروری در این خصوص را مورد بررسی قرار داد.

وی در این مکالمه تلفنی تهاجم رژیم صهیونیستی را اقدامی جنایت کارانه و ضد بشری خواند که با تداوم محاصره غزه و کشتار زنان و کودکان بیگناه تراژدی غمگینی را دامن زده است که در تاریخ قرن جدید کم سابقه است.

رییس جمهوری با اشاره به ضرورت اقدام فوری مجامع بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل در توقف کشتار و سرکوب مردم بی گناه، خواستار توقف فوری تجاوز این رژیم و محکومیت اقدامات جنایتکارانه و لغو فوری محاصره غزه برای کمک رسانی به مردم به ویژه مجروحین این جنایات شد.

روحانی در این گفتگو به تحولات عراق و سوریه نیز پرداخت و با بیان ضرورت مبارزه با تروریسم که معضلی خطرناک برای منطقه است و با تاکید بر یکپارچگی عراق و وحدت سرزمینی آن کشور، همکاری منطقه ای برای مبارزه قاطع با تروریسم و خشونت و افراط در عراق و ایجاد ثبات جهت تشکیل نهاد های قانونی پس از انتخابات اخیر آن کشور شد.

درادامه این گفتگو، طرفین آخرین وضعیت روابط فی مابین و مذاکرات هسته ای را نیز مورد بررسی قرار دادند. رییس جمهور کشورمان با مثبت خواندن تحولات روابط دوجانبه و پیشرفت های اجرایی به دنبال توافقات دو کشور در مذاکرات شانگهای، روند همکاری ها را خوب قلمداد نمود و بر تداوم این همکاری ها تاکید کرد.

رییس جمهوری روسیه نیز در این گفتگو درخصوص جنایات غزه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه خود برای جلوگیری آن کشور به ویژه از آغاز حمله زمینی، اوضاع غزه را نگران کننده و غیر قابل تحمل خواند و اظهار داشت: کشورهای مؤثر می بایست تمام تلاششان برای آتش بس فوری و رسیدگی به مردم بیگناه را به کار بندند.

پوتین با بیان نگرانی‌های کشورش در مورد تحولات عراق و ضرورت حمایت از دولت قانونی آن کشور و با تاکید بر وحدت و یکپارچگی عراق، مبارزه با تروریسم را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و خواستار همکاری تمامی کشورهای منطقه در این مبارزه شد.

رییس جمهوری روسیه تحولات روابط دوجانبه را مثبت و پیشرفت های مذاکرات اخیر هسته ای را امیدوار کننده خواند و با بیان ضرورت ادامه مذاکرات برای توافق و تاکید بر نقش فعال کشورش در به نتیجه رسیدن این امر، از توسعه همکاریهای دوجانبه ابراز رضایت نموده و بر تداوم اقدامات دو کشور برای ایجاد امنیت منطقه تاکید کرد.