جواب رویکرد مسالمت‌آمیز ایران خصومت واشنگتن بود

بهگزارش افکارنیوز، «ثریا‌ سپه‌پور اولریش»، کارشناس امور دیپلماسی ایران طی مطلبی تحت عنوان «ادامه نمایش از آیزنهاور تا اوباما» که در پایگاه خبری «گلوبال ریسرچ» منتشر شده است، می‌نویسد: ایران به جهان نشان داده که در پی برنامه هسته‌ای شفاف و صلح‌آمیز است.

بر اساس این گزارش، ایران انعطاف جالبی را در همکاری با گروه ۱ + ۵ از خود نشان داده و بدون وقفه حسن نیت و همکاری‌اش با قدرت‌های جهانی نشان می‌دهد.

در واقع همکاری ایران با جهان بیانگر این است که این کشور «تهدید» نیست بلکه در واقع برنامه صلح آمیز این کشور تهدید علیه برنامه‌های تخریبی واشنگتن است.

واشنگتن به مدت ۳۴ سال عملیاتی مخفیانه و آشکار را برای سرنگونی دولت منتخب ملت ایران انجام داده است. این کشور در اصل درگیر نبرد با ایران بوده و جنایت جنگی مرتکب شده است و قراردادهای دوجانبه و بین‌المللی را نقض کرده است.

در بخش دیگر این یادداشت آمده است: در واقع واشنگتن با تهدید نشان دادن ایران در پی جذب میلیاردها دلارهای نفتی از این راه بوده است. این کشور همچنین از گروه‌های خرابکار به بهانه تهدید بودن ایران حمات کرده است.

در انتهای این مطلب آمده است: با وجود چنین همکاری کاملی از سوی ایران واشنگتن چگونه می‌تواند اقدامات خود را توجیه کند شاید بتوان در پاسخ به این سئوال به ذکر این جمله مشهور اکتفا کرد: جنگجویان پیروز در ابتدا برنده شده و سپس به دنبال نبرد می روند در حالی که جنگجویان مغلوب ابتدا به میدن نبرد رفته و سپس در جستجوی پیروزی هستند.