به گزارشافکارنیوز،سردار احمد علی گودرزی در جمع خبرنگاران و در تشریح این حادثه گفت: روز ۲۵ تیرماه آدم‌ربایان در روستایی در لارستان پسربچه‌ای سه ساله را از جلوی منزلشان ربودند.

وی با بیان اینکه اعلام مفقودی توسط خانواده فرد ربوده شده به پلیس اطلاع داده شد، گفت: آدم‌ربایان پس از آن طی تماسی از خانواده گروگان درخواست ۳۵۰ میلیون تومان در ازای آزادی گروگان را مطرح کردند.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به انتقال پرونده به آگاهی استان فارس، خاطرنشان کرد: این پرونده توسط کارآگاهان زبده آگاهی فارس و زیر نظر رییس پلیس آگاهی استان بررسی شد.

سردار گودرزی خاطر نشان کرد: با انجام تعقیب و مراقبت خاص، در زوایای پنهان و آشکار کارآگاهان متوجه شدند که گروگان به شیراز منتقل شده و یک نفر در خنج و چند نفر در شیراز با این موضوع مرتبط هستند.

وی اضافه کرد: شب گذشته و پس از بررسی‌های نهایی مطمئن شدیم کودک ربوده شده در شیراز و در خانه‌ای در خیابان نشاط نگهداری می‌شود بنابراین با در نظر گرفتن تمام شرایط و با تاکید بر لزوم حفظ سلامت گروگان، نیروهای ویژه آگاهی وارد کار شده و گروگان‌گیران را در شیراز دستگیر کردند.

سردار گودرزی تصریح کرد: همزمان با این اقدام، دو نفر دیگر نیز یکی در شیراز و یکی در لارستان توسط پلیس دستگیر شدند.

وی با ابراز تاسف از اینکه گروگانگیران جوان با رده سنی زیر ۲۵ سال هستند، خاطرنشان کرد: عاطفه دانشجو و محمدصادق، یکی از همدستانش، عوامل اصلی این گروگان‌گیری بوده‌اند و عامر و سعید نیز آنان را همراهی می‌کردند.

فرمانده انتظامی فارس گفت: در این گونه پرونده‌ها، رضایت خانواده گروگان و شاکی مطرح نیست و دستگاه قضایی با توجه به جنبه عمومی جرم، اشد مجازات را برای مرتکبان در نظر خواهد گرفت.

سردار گودرزي تاكيد كرد: اين حوادث هشداري است براي تمام بزهكاران يا كسانيكه قصد ارتكاب هرگونه جنايتي، خصوصا جناياتي از قبيل آدمرباييرا دارند است تا بدانند پليس همواره هشيار و آگاه بوده و در كوتاهترين زمان ممكن، مسببان را دستگير كرده و به دستگاه قضايي خواهد سپرد.