به گزارشافکارنیوز،کارجویان در هر سن و با هر میزان تحصیلات برای پیدا کردن یک شغل خوب تلاش میکنند خیلی از اوقات ممکن است که داشتن تحصیلات دانشگاهی خیلی در پیدا کردن یک شغل خوب موثر نباشد یا داشتن تجربه امتیاز بیشتری برای کارجویان محسوب شود اما اگر بتوانیم تجربه و تحصیلات را در کنار هم داشته باشیم بهتر میتوانیم یک شغل خوب داشته باشیم مثلا انجام کارهای ساده در دوران تحصیل حتی به صورت نیمه وقت به افزایش میزان تجربیات ما کمک میکند.

اما برای پیدا کردن شغل و کار خوب ممکن است یکسری از اشتباهات رایج مانع دست یابی به یک فرصت شغلی شود و حتی زمانی هم که تجربه ی اندک و یا مهارت و توانایی وجود دارد باز هم نتوانیم به یک شغل خوب دست پیدا کنیم این اشتباهات معمولا رایج هستند اما با راهکارها میتوان از آنها اجتناب نمود.

۱ - نداشتن هدف:

هدف از کار و فعالیت میتواند کسب تجربه، مهارت، یادگیری یکسری علم و دانش در زمینه ی کاری و… باشد وقتی که برای پیدا کردن کار هدف داشته باشیم و برای آن برنامه ریزی کنیم بهتر میتوانیم به یک شغل خوب دست پیدا کنیم.

همیشه کارفرمایان به هدف کارمندان از انجام کار و فعالیت توجه میکنند بنابراین اگر برای آینده ی کار خود و انتخاب یک شغل هدف نداشته باشید حتی پیدا کردن کار نیز با مشکل مواجه میشود.

۲ - نداشتن یک رزومه ی خوب:

روزانه هزاران رزومه برای پیدا کردن یک فرصت شغلی خوب مورد استفاده قرار میگیرد اما در این میان رزومه هایی که کیفیت بالاتری دارند مورد استقبال کارفرمایان قرار می گیرند.

داشتن یک رزومه ی با کیفیت که به روز شده باشد و تمام نکات نگارشی در آن رعایت شده باشد برای پیدا کردن یک شغل خوب مورد نیاز است. یک رزومه ی خوب باید دارای اطلاعات کاری و تجربیات باشد و همچنین دارای نظم کافی در نوشتن برخوردار باشد.

۳ - عدم توجه به مصاحبه های شغلی:

مصاحبه های شغلی مهمترین قسمت کاریابی است چون در این مرحله شما باید با کارفرما در مورد تجربیات و اهداف خود از کار و فعالیت به گفت و گو بپردازید بنابراین این مرحله برای کارفرمایان نیز اهمیت دارد.

یک مصاحبه ی شغلی موفق می تواند شما را به مرحله ی استخدام نزدیک کند کارفرما در این مرحله کارجویان را ارزیابی میکند و از توانایی ها و قابلیتهای آنها در کار برای استخدام کردن یک کارمند خوب در یک تیم کاری استفاده میکند.

۴ - نداشتن آمادگی لازم برای مصاحبه های شغلی:

آمادگی برای انجام مصاحبه ی شغلی اهمیت زیادی دارد به این معنا که سوالاتی را که معمولا در مصاحبه های شغلی پرسیده میشود را از قبل با خود مرور کنیم و سعی کنیم که از هر نظر شغل و محیط کاری را ارزیابی کرده و برای آن آمادگی کامل داشته باشیم.

پوشیدن لباس رسمی، برخورد مناسب، توجه به سوالات کارفرما و در نهایت پرسیدن سوالاتی که در مورد کار در ذهن دارید باعثمی شود که یک مصاحبه ی شغلی موفق داشته باشید. اما آمادگی نداشتن شما را در نظر کارفرما کارجویی با هدف نشان نمیدهد بنابراین موفقیت شما در این قسمت کمتر خواهد بود.

در نهایت اینکه استفاده از یک فرصت شغلی حتی اگر حقوق و مزایای بالایی نداشته باشد میتواند به دست یابی به فرصتهای شغلی بهتر در آینده کمک کند چون در این فرصتهای کوچک میتوان تجربه های زیاد کسب کرد و با تجربه ی کافی میتوان به فرصتهای شغلی بزرگتر رسید.