بازتاب خداحافظی علی کریمی در سایت فیفا

به گزارش افکارنیوز، علی کریمی، ها‌فبک سابق تیم ملی ایران روز یکشنبه تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند. سایت فیفا در گزارشی به خداحافظی علی کریمی از فوتبال پرداخته است. در این گزارش آمده است:



علی کریمی پس از دوران با شکوهی که در فوتبال ایران و آلمان داشت، تصمیم گرفت تا در نهایت در سن ۳۵ سالگی از فوتبال خداحافظی کند. او که در طول ۱۸ سال فعالیت حرفه‌ای‌اش سه بار پیراهن پرسپولیس را پوشید در تیم‌های همچون تراکتورسازی، تیم‌هایی در قطر و امارات نیز فوتبال بازی کرد.



او همچنین در دو تیم مطرح بایرن‌ مونیخ و شالکه نیز توپ زده است. کریمی در نامه‌ای که پس از خداحافظی خود از فوتبال با تشکر از آنها عنوان کرد که هواداران فوتبال برای همیشه در قلب او باقی می‌مانند. او همچنین از این که در تیم محبوبش پرسپولیس از فوتبال خداحافظی نکرد نیز اظهار ناراحتی کرد.



کریمی ۱۲۷ برای تیم ملی ایران به میدان رفت، او اولین بار در سال ۱۹۹۸ در بازی ایران و کویت پیراهن تیم ملی ایران را پوشید، او در این مدت موفق شد ۳۸ گل را به ثمر رساند.



کریمی در چهار دوره انتخابی جام جهانی به همراه ایران به میدان رفت و در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان تجربه کرد. او سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران است و پس از علی دایی و جواد نکونام سومین بازیکنی است که بیشترین بازی را در فوتبال ایران انجام داده است.