شعار " نه غزه نه لبنان "؛ شعار اصلاح‌طلب!

به گزارش افکارنیوز، " محمدحسن آصفری " نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در واکنش به کم اهمیت جلوه دادن فجایع غزه از سوی روزنامه‌‌های اصلاح‌طلب، گفت: با توجه به اینکه در آستانه روز جهانی قدس قرار داریم، این سوال مطرح می‌شود که چرا باید روز قدس برگزار شود؟ آیا تشخیص امام خمینی(ره) در ضرورت مقابله با رژیم صهیونیستی همچنان پابرجاست است؟ چرا خاورمیانه دچار ناامنی گسترده شده؟ چرا حرکت گسترده مردم برای پایان دادن به استبداد و وابستگی در چارچوب " بیداری اسلامی " موفق نشد؟

وی افزود: چرا کشورهای منطقه در رابطه با کشتار و ناامنی‌ها منطقه به‌ویژه فلسطین و لبنان هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند و بی‌تفاوتند؟ امام خمینی(ره) پاسخ همه این‌ها را داده و فرمودند که این امر به دلیل عدم وحدت و انسجام بین ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی همچنین کشورهای اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس تاکید کرد: " امام خمینی(ره) فرمودند که رژیم صهیونیستی غده سرطانی است که باید از صحنه روزگار محو شود "، بنابراین امروز جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار راه و هدفی است که حضرت امام(ره) برای جهان ترسیم کرده است.

آصفری ادامه داد: بنا بر فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، از مسئولان و دلسوزان نظام این توقع وجود دارد تا نسبت به اصول و آرمان‌های انقلاب، حداقل بی‌تفاوت نباشند و جبهه‌گیری در این رابطه نکنند، یکی از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار، مبارزه با صهیونیسم و همراهی با ملت‌های مظلوم و ستمدیده است و باید گفت که این موضوع بسیار اساسی و مهم بوده و نباید این اصول و آرمان‌ها دستخوش گروه بازی و جریان‌بازی طیف‌های مختلف قرار گیرد.

وی تاکید کرد: جای تاسف است که در فتنه سال ۸۸ وقتی بخشی از مردم در خیابان‌ها ریختند و شعار " نه غزه نه لبنان " سر دادند، چرا بعضی از جریانات و سران احزاب و گروه‌ها سکوت کردند و تا امروز هم که ۴ سال از این فتنه می‌گذرد در رابطه با آن اعلام موضع نداشته و این شعار، شعار جریان اصلاح طلب شد.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه جریان اصلاح‌طلب باید مواضع خودش را به طور شفاف در خصوص آرمان‌ها و بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به طور دقیق روشن کند، ادامه داد: جریان اصلاح‌طلب باید بیان کند که آیا با این فرمایش حضرت امام(ره) در رابطه با رژیم صهیونیستی مخالف هستند که موضع‌گیری در این خصوص نمی‌کنند؟

وی تاکید کرد: چرا این جریان به طور شفاف مواضع خودشان را روشن نمی‌کند؛ همچنین باید بیان کنند که مواضعشان نسبت به رژیم‌صهیونیستی و حمایت از جنبش‌های آزادی بخش چیست؟ این سوال‌هایی است که مردم از جریان اصلاح‌طلب دارند و بایستی جریان اصلاح‌طلب امروز موضع خود را نسبت به در حمایت از مردم مسلمان غزه و فلسطین و لبنان به طور صریح روشن کرده و پاسخگوی شعار " نه غزه نه لبنان " باشند.

گفتنی است؛ ‌در حالی که جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطینی دل و جان مردم آزاده دنیا را به درد درآورده است، این رفتار ددمنشانه از کمترین اهمیت در صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب در روزهای گذشته برخوردار بوده است؟!