ایران نگران وضعیت مسلمانان میانمار است

به گزارش افکارنیوز، آنگ جین سو سفیر جدید اکرودیته میانمار در جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ایشان کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر ارتقاء مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و میانمار خاطر نشان ساخت: دولت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با وضعیت مسلمانان در میانمار نگران است و آمادگی دارد با همکاری دولت میانمار در حل مشکلات مسلمانان کمک نماید.

در ادامه محمدجواد ظریف بر افزایش همکاری‌ها در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین توسعه همکاری‌های منطقه ای بویژه با آسه‌آن تاکید کرد.

سفیر جدید میانمار نیز در این دیدار با اشاره به وجود زمینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی در کشورش گفت: دولت میانمار از سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی درمیانمار استقبال می‌کند و ما امیدواریم که شرکت‌ها و تجار ایرانی حضور چشمگیر در میانمار داشته باشند.

وی همچنین گفت: ما از عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان مودت و همکاری با آسه‌آن(TAC) حمایت می‌کند و با سایر کشورهای عضو رایزنی خواهیم کرد تا هر چه زودتر این پیمان به امضاء برسد.

لازم به ذکر است میانمار در حال حاضر ریاست آسه‌آن را برعهده دارد.