دبیرکل جامعه وعاظ تهران گفت: مشایی یک مصیبت و آفتی است که از درون ریاست جمهوری شکل گرفته به گونهای که گویا ایشان ملیجک رییس جمهور میباشد.

به گزارش افکارنیوز، حجت السلام شجعونی در حاشیه چهل و چهارمین سالگرد شهدای موتلفه در بوشهر، در گفت‌وگو با ارم‌نیوز، اظهار داشت: ایشان یکبار از مدیریت انبیاء صحبت می‌کند و یک روز می‌رود و با هزینه کردن میلیون‌ها دلار از بیت المال سنگی را که انگلیسی‌ها از ما دزدیدند برای چند روز به ایران می‌آورد و بعد هم چفیه به گردن این سنگ می‌اندازد.

این مثل آن است که یک تلفن همراه در جیب حضرت نوح بگذارید و یا به گردن ایشان بیاندازید، اگر راست می‌گویید به جای آوردن وصیت نامه کوروش این را خرج وصیت نامه حضرت علی(ع) یا حضرت امام راحل می کردید. این که عیب نداشت.

وی افزود: معتقدم مشایی بخشی از بودجه فرهنگی کشور را خرج تبلیغات خودش می‌کند و بخش دیگری هم به بعضی‌ها می‌دهد که دستش را بگیرند و پایش را نگیرند‌.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: به عنوان دبیر جامعه وعاظ تهران دیدم که مشایی چون خیلی مسأله دارد بیاید و به سوالات روحانیت پاسخ دهد ایشان هم آمد یک مقداری جواب داد و یک مقداری هم نتوانست جواب دهد.

وی اضافه کرد: به مشایی گفتم از من خواسته شده که از شما بپرسم که شما از کی تقلید می‌کنید وایشان جواب داد از شجونی. همین جواب ایشان باعثشد که فردای آن‌روز بی‌بی‌سی بگوید که شجعونی مرجع تقلید شده است. این کارها مسخره‌بازی است بگذارید این مملکت کار خودش را انجام دهد.

شجعونی با اشاره به این که بی‌توجهی و بی مهری مراجع تقلید به دولت به دلیل وجود مشایی است گفت: به هر ترتیب قوه قضاییه به شدت دنبال دستگیری جریان انحرافی است و دیشب نیز دادستان کل کشور خبر از دستگیری ۱۱ نفر در این راستا داد و حال منتظریم ببینیم این جن‌گیری راست است یا خیر و اصلا این جن گیر انگلیسی است، ایرانی است و یا بالاخره کجایی است.

وی دعوت پادشاه اردن به ایران را یک انحراف ذکر کرد و افزود: در حالی که جوانان منطقه به عشق امام و ایران خون می‌ریزند آوردن مرکز فتنه منطقه به ایران خیلی بی حیایی است‌.

دبیر کل جامعه وعاظ تهران در خصوص افزایش میزان اعتبارات و کمک‌های دولتی به حوزه‌های علمیه و تقویت شائبه دولتی کردن حوزه‌ها گفت: این‌طور نیست حضرت امام راحل فکرش این بود که حوزه علمیه و ساخت مکان‌هایی مانند مساجد باید دارای رویکرد مردمی باشد و دولتی نباشد. حتی ایشان می‌فرمود: اگر چه اهل خیر در طول تاریخ خیلی موقوفات برای علما و طلاب وقف کردند اما دوست ندارم بگویند آخوند اوقافی.

وی ادامه داد: با وجود این که از زمان امیر کبیر در خود تهران از لویزان تا بازارکلی زمین و خانه برای طلاب وقف شده است اما تمام پولش را دیگران می‌خورند. ۵۰ سال که در زمان پهلوی خورده شد و در طول این ۳۰سال انقلاب هم بخشی خورده شده و بخشی نیز در محاکم قضایی به این قشر رسیده است.

شجونی تصریح کرد: پول نفت مال مملکت است و می‌بینید که کلی به ورزش‌هایی مانند فوتبال و بسکتبال می‌دهند حالا اگر یک مسجدی ساخته و یا شندرقازی به حوزه‌های علمیه کمک شود کار بدی انجام شده است.

عضو جامعه روحانیت گفت: از جامعه وعاظ ما یک روحانی را فریب داده‌اند و یک انشعاب به نام جامعه وعاظ ولایی درست کرده‌اند که هر شب هم پلو و هم پول می‌دهند‌. در حالی که ما بودجه‌ نداریم که حتی شام به همکاران‌مان هم بدهیم.

وی اضافه کرد: با ضرب پول، پاکت و پلو از این کارها کرده‌اند که تعدادی از آنها گرفتار قانون شده‌اند و اینک در زندان هستند که این اشتباه و عیب احمدی نژاد است.

شجعونی گفت: ما میگوییم فعلا باید صبر پیشه کرد تا این دو سال هم تمام شود ضمن این که به دنبال تعویض کردن چیزی نیستیم اما تعمیر و نگهداری میکنیم تا این دو سال هم بگذرد.