جورج پاپاندرئو، نخست وزير يونان روز جمعه وزير دارايياش را بركنار و اوانجلوس ونيزلوس، وزير دفاع را به جاي وي منصوب كرد.

به گزارش ایسنا، پاپاندرئو، جورج پاپاکنستانتینو را به وزارت محیط زیست منتقل کرد که این اقدام از سوی تحلیلگران به عنوان تنزل رتبه برای وی قلمداد شده است.

ونیزلوس ۵۴ ساله که یکی از اعضای باسابقه حزب است، پاپاندرئو را در سال ۲۰۰۷ برای رهبری حزب به چالش کشیده بود. وی به همراه تئودوروس پانگالوس، به سمت معاون نخست وزیر نیز منصوب شد.

نخست وزیر یونان همچنین روز جمعه استاوروس لامبرینیدیس ۴۹ساله را به سمت وزیر خارجه منصوب کرد.

در طی این تغییرات همچنین پانوس بگلیتیس، معاون وزیر دفاع که یکی دیگر از دستیاران نزدیک پاپاندرئو بود، به سمت وزیر نائل شد.

همچنین به آندرتس لووردوس، وزیر بهداشت و جورج کوترومانیس، معاون وزیر کار مسئولیت‌های بیشتری داده شد و دومی به سمت وزیر منصوب شد.

تغییر و تحولات دولت یونان به دنبال نشانه‌های رشد نارضایتی در داخل حزب پاپاندرئو انجام گرفت که در آن نمایندگان پارلمان نسبت به اعتراضات مردمی شدید به طور فزاینده ای نگران شده اند.

دولت جدید باید بسته اصلاحات جنجالی جدیدی را که بیش از ۲۸ میلیارد یورو(۴۰ میلیارد دلار) ارزش دارد، تا پایان ماه جاری در پارلمان به تصویب برساند.

اين بسته از سوي طلبكاران بين المللي يونان به عنوان شرط براي اعطاي كمك جديد درخواست شده است اما كاهش هزينههاي جديد، هزاران معترض را به مقابل پارلمان اين كشور كشانده است.