اين كارشناسان معتقدند افراد سالخورده و سالمندتر اگر از اين روغن در رژيم غذايي خود استفاده كنند، طول عمرشان افزايش پيدا ميكند. در كشورهايي مثل فرانسه، يونان، اسپانيا و ايتاليا، روغن زيتون بعنوان يك عادات تغذيهاي سنتي و كلاسيك در نظر گرفته ميشود و در الگوي غذايي مردم اين كشور، اين روغن خوراكي و مفيد هميشه گنجانده ميشود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، اما این در حالی است که در برخی از کشورهای دیگر مثل انگلیس، مقدار مصرف چربی‌های حیوانی و اشباع شده خیلی بیشتر است.

آمارها نشان می‌دهد که در انگلیس سالانه حدود ۱۲۰ هزار نفر دچار سکته مغزی می‌شوند و ۳۰ درصد از مبتلایان به این بیماری ظرف یک ماه جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته کارشناسان تغذیه، در انستیتو ملی سلامت و مطالعات پزشکی در انگلیس، روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب امگا – ۶ است که این چربی‌های مفید در واقع قادر هستند واکنش بدن را نسبت به التهاب در بیماریها و ناراحتی‌های مزمن مثل امراض قلبی یا آرتریت، متوقف سازند و همچنین فشارخون را کاهش می‌دهند.

در اين مطالعات به طور كلي ۷ هزار و ۶۲۵ شركت كننده ۶۵ سال يا مسنتر شركت داشتهاند كه هيچ يك از آنها نيز تاكنون سكته مغزي را تجربه نكرده بودند. اين كارشناسان معتقدند كه با انجام مطالعات بيشتر و دقيقتر روي روغن زيتون ميتوان اطلاعات بيشتر و موثرتري درباره آن بدست آورد كه براي زندگي انسان مفيد خواهند بود.