پرويز رضازاده درباره پيشبيني وضعيت هواي تا اواخر هفته در كشور، گفت: تا روز سهشنبه بارش باران در كشور پيشبيني نميشود.

به گزارش فارس، وی افزود: برای ۳ روز ابتدای هفته روند تدریجی افزایش دما را در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت به طوری که در هر روز یک درجه دمای هوا گرم‌تر می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از روز سه‌شنبه تا جمعه نیز در نیمه شمالی کشور روند کاهش دما را شاهد خواهیم بود به طوری که طی این مدت ۵ درجه دمای هوا خنک می‌شود.

وی گفت: از روز سه‌شنبه نیز بارندگی‌های پراکنده‌‌ای را در شمال غرب کشور خواهیم داشت.

رضازاده افزود: در روز چهارشنبه نیز بارش باران در شمال غرب و سواحل دریای خزر همچنین شمال شرق و دامنه‌های البرز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: در روز پنجشنبه نیز بارندگی در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر همچنین شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه بارش باران در استان‌های همدان، شمال سمنان، تهران، قزوین، مرکزی، ‌ قم و شمال اصفهان را خواهیم داشت.

رضازاده همچنین با اعلام خبر فعال شدن دوباره کانون‌های تولید گرد و غبار در کشور عراق، گفت: گرد و غبار از امروز جنوب غرب کشور را تحت تأثیر قرار داده و تا روز سه‌شنبه این روند ادامه دارد.

وي گفت: گرد و غبار امروز استانهاي خوزستان، ايلام و طي ۲ روز آينده استانهاي كهگيلويه و بويراحمد، بوشهر، لرستان و جنوب كرمانشاه را درگير ميكند.