سالی دو بار حجامت کنید

حسين خيرانديش گفت: در حال حاضر به علت نامناسب بودن وضعيت تغذيه، آلوده بودن هوا و تحرك كم افراد به آنان توصيه ميشود كه حجامت كنند چرا كه اين كار باعث تنظيم تركيبات خون، كلسترول و سيستم ايمني بدن ميشود.

وی در پاسخ به این پرسش که حجامت برای چه افرادی مضر است، گفت: افراد سردمزاج نباید حجامت تر(‌ حجامت همراه با خونگیری) کنند و در صورت انجام این کار باید خوردنی‌های گرم‌ مزاج مانند شربت عسل و گلاب در اختیار داشته باشند تا فشار خونشان افت نکند. علاوه بر آن زنان، هنگام بارداری یا قاعدگی نباید حجامت تر کنند.

مدیرعامل موسسه تحقیقات حجامت ایران با اشاره به موادی که افراد پس از حجامت نباید مصرف کنند، گفت: افراد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از حجامت نباید لبنیات، ماهی، تخم‌مرغ و نمک زیاد مصرف کنند چون استفاده از این مواد موجب غلظت خون می‌شود.

وی به افرادی که دچار سوزش زیاد زخم پس از حجامت می‌شوند، توصیه کرد که برای التیام درد خود ژل آلوئه‌ورا یا عسل را روی محل حجامت بمالند.

خيرانديش در پايان گفت: افرادي كه براي حجامت مراجعه ميكنند بايد توجه داشته باشند كه مكان درنظر گرفته شده براي اين كار، بهداشتي باشد و در آن از ابزار و وسايل يكبار مصرف براي حجامت استفاده شود.