روزنامه السیاسه فاش ساخت که واشنگتن برای مقابله با حکومت بشار اسد، با برخی مخالفان داخلی و خارجی وی وارد رایزنی شده و با دادن کمک های مالی، درصدد تفرقه میان فرماندهان ارتش سوریه است.

به گزارش شبکه ایران، روزنامه کویتی السیاسه از مذاکرات پرفشار سه هیئت بلندپایه از وزارت خارجه آمریکا با مقامات کشورهای اروپایی و عربی در راستای افزایش تلاش‌ها در زمینه بحرانی کردن وضعیت سوریه پرده برداشت.
این روزنامه افزود: هم اکنون شکافی واضح در بین کشورهای مختلف در قبال مسئله تحولات سوریه به وجود آمده که آمریکایی‌ها به‌شدت در پی رفع آن هستند.
بر این اساس، سه هیئت بلندپایه آمریکایی اخیرا مذاکراتی را با فرانسه، انگلیس، ایتالیا و آلمان داشته و در نظر دارند در ادامه این گفتگوها را با مقامات سعودی، امارات و قطر نیز داشته باشند.
هدف اصلی از مذاکرات پرفشار مقامات آمریکایی ارائه کمک‌های مالی هنگفت و فوری به مخالفان " بشار اسد " در داخل و خارج از سوریه است تا در نتیجه آن بر موج ناآرامی‌های این کشور افزوده شود.
السیاسه در ادامه نوشت: کاخ سفید در نظر دارد با انجام این کمکهای فوری موجبات جدایی تعداد بیشتری از فرمانده های ارتش سوریه که تاکنون در تصمیمگیری در این مسئله شک و تردید داشتهاند به وجود آورد.