شبكه تلويزيوني بيبيسي فارسي با گذشت بيش از دو سال از تأسيس، عمق نفوذ خود را از دست داده و در حالي كه ميكوشد با دعوت مستمر افرادي از ايران، به سرنوشت شبكههاي ماهوارهاي و روي آنتن بردن مستقيم آرزوها و توهمهاي گردانندگانش يعني وزارت امور خارجه انگليس دچار نشود، اما بهدليل ناتواني در اين جذب مستمر و همچنين از دست رفتن توان و خلاقيت نيروهاي موجود به پاتوق عناصر ضعيف و از اينجا رانده و از آنجا مانده تبديل شده است.

به گزارش رجانیوز، نکته قابل توجه نوع برخورد دولت انگلیس با افراد فراری است، به‎طوری که با وجود آنکه انگلیس به‌عنوان پناهگاه این افراد از سراسر دنیا شناخته می‌شود اما به گفته افرادی که خود از نزدیک چنین تجربه‌ای را داشته‌اند، به‌رغم دام جذاب اولیه، پس از مدتی که طعمه به‌دلیل اقدامات ضد امنیتی امکان بازگشت به کشورش را از دست داده و عملاً آلوده سرویس‌های این کشور می‌شود، نهایت سوء استفاده از او می‌شود و بر خلاف تصور رایج، این افراد دائماً تحقیر می‌شوند.

سال گذشته یکی از افرادی که به لندن سفر کرده و با عطاء مهاجرانی دیدار کرده بود، در مورد وضعیت فعلی او می‌گفت که شرایط اسفناکی دارد و منتظر حقوق ماهیانه ۸۰۰ پوندی بی‌بی‌سی است که برای زندگی در لندن از سطح متوسط هم پایین‌تر است.

یکی از کارمندان مستعفی بی‌بی‌سی فارسی در نوشته‌ای که ارسال کرده، نمایی از شرایط داخلی این رسانه را توضیح داده، که اگرچه ممکن است برخی از این موارد در اثر رقابت‌ها و کشمکش‌های داخلی بیان شده باشد، اما خروجی این رسانه، حاکم بودن این شرایط را تأیید می‌کند. در این نوشته آمده است:

«بی بی سی فارسی قرار بود مکانی باشه برای پرورش استعدادهایی که به قولی در ایران سرکوب شده بود، استعدادهایی که قرار بود در جهت کار و فعالیت های روزنامه نگاری و خبری استفاده بشه، نه تخریب انسانیت. جایی که رییس گروه تلویزیون آن صادق صبا به شرط بندی روی مسابقه های فوتبال می پردازه و یا خرید و فروش خانه هایش از اکسیون های معتبر انگلیسی هی میان بالای سرم. برای همین قطع می کنم نوشتن رو.

اینجا بی بی سی است. جایی که تقریبا اکثر افراد از کار در اون ناراضی هستن و صرفا برای ویزا و پاسپورت و حقوق مجبور به ادامه این شرایط شده اند.

سینا مطلبی یکی از افرادی است که جزو مدیران ارشد این تلویزیون است. گذشته سینا مطلبی برای همه روشن است. وبلاگ نویسی که به ستون نویس روزنامه های دوم خردادی بدل شد و به بهانه دستگیری و زندان، از ایران غیر قانونی خارج شد و بعد از رفتن به چند کشور آخر سر لنگر در انگستان انداخت و به عنوان یک روزنامه نگار پر سابقه! شروع به کار کرد.

سینا مطلبی جزو افرادی است که با باند بازی و جمع کردن افرادی معلوم الحال پیرامون خود سعی در حفظ موقعیت متزلزل خود می کند. سینا مطلبی که این روزها به جز کشیدن… و خوردن قهوه و روابط عجیب و غریب با زیر دستانش به کار دیگری مشغول نیست، داعیه فعال بودن و دموکراسی خواهی دارد.

وی همسر خود را که سابقه هیچ کار تلویزیونی نداشته به زور به مسند مجری گری نشانده و با باند بازی سعی در حفظ فرناز قاضی زاده پر تپق دارد.

بارها و بارها به دلیل پارتی بازی خانوادگی، مجریان دیگر مجبور به پر کردن جای فرناز قاضی زاده شدند تا وی بتواند به راحتی به تعطیلات رفته و بدون نگرانی از جدول کاری و زمان بندی کاری ماهانه، به کارهای فردی خود بپردازد.

بی سوادی در بی بی سی فارسی موج می‌زند. افرادی هستند که حتی تلفظ نام درست شهرها و افراد را نیز نمی دانند. افرادی که نام فعالین سیاسی را چندان نمی دانند. افرادی چون رعنا رحیم پور، سعیده هاشمی که معلوم نیست از کجا به جمع روزنامه نگاران راه پیدا کرده اند و خود را خبرنگار می نامند که حتی از عهده درست کردن یک گزارش ویدیویی ساده بر نمی‌آیند و بارها و بارها از افراد دیگر برای ساخت این گزارش‌ها کمک می‌گیرند.

افرادی نظیر صنم دولتشاهی وبلاگ نویسی که قطعا هیچ کس حتی یک خط از نوشته های او در هیچ روزنامه ای در ایران ندیده! او که معلم زبان ساده ای بود صرفا با ازدواج با فردی به آمریکا مهاجرت کرده و به خاطر دوستی صمیمانه با سینا مطلبی تلفنی به همکاری با بی بی سی فارسی دعوت شده و بدون طی هیچ امتحانی، قرارداد امضا کرده و از کارکنان بی بی سی فارسی محسوب شد.

صنم دولتشاهی که به خاطر تپق های بسیار و اشتباهات فاحش در اجرای برنامه و کارگردانی برنامه نوبت شما در بین کارکنان بی بی سی فارسی معروف است یکی از اصلی ترین سرگرمی های کارکنان این شبکه است. دولتشاهی با آزادی هر چه تمام‌تر از روابط آزاد جنسی خود و مصرف مواد مخدر و عوارض بعد از آن برای همه تعریف می کند. یکی از اصلی ترین دلالیل ادامه حضور وی در بی بی سی فارسی سینا مطلبی و روابط صمیمانه با اوست.

روزیتا لطفی رییس اصلی اتاق خبر بی بی سی فارسی، یکی دیگر از افرادی است که به باند بازی و رفیق بازی مشهور است. وی که یکی از بی سواد ترین افراد موجود در بی بی سی فارسی است و بعد از سال‌ها ارتباط با داریوش کریمی مجری برنامه پرگار با او ازدواج کرد، بهایی است. رزیتا لطفی که با تمام وجود سعی در حفظ قدرت خود دارد، با به‌کار گیری افرادی بله چشم گو در اطراف خود سعی می کند امپراطوری کوچک خود را در اتاق خبر بی بی سی مستحکم کند.

افرادي از جمله نازنین معتمدی، گلنوش گلشنی، ندا دهقانی، پناه فرهادبهمن، کامبیز کرامتی، علی رضا فولادی، فرداد فرهمند و... از جمله افرادی هستند که در عین سطح پايين معلومات، سوادی کامل همچنان به فعالیت های غیر حرفه ای خود در شبکه بی بی سی ادامه می دهند. بهکار گیری افراد غیر متخصص در این تلویزیون کاملاً عادی است. چه در ردیف مجریان چه در ردیف کارگردانان و چه در ردیف کارمندان عادی و چه در ردیف تیم فني.