به گزارش افکارنیوز، پرویز برومند دروازه بان اسبق تیم ملی و استقلال در این سال ها با صراحت حرف هایش را زده و نظراتش را گفته است. او هنوز هم به استقلال تعصب دارد و بعضی اتفاقات در این باشگاه او را ناراحت می کند. برومند که شاگرد ناصر احمدپور هم بوده این روزها خودش را عزادار استادش می داند. با برومند گفتگویی انجام دادیم که خواندن حرف هایش در خصوص احمدپور و اختلافات بین قلعه نویی و نکونام خالی از لطف نیست:

*به عنوان شاگرد ناصر احمدپور در بهشت زهرا حضور داشتی؟ باورت می شود این اتفاق افتاده و ناصر دیگر بین ما نیست؟

راستش من هنوز در شوک هستم و باورم نمی شود ناصر خان فوت کرده. ناصر خان بزرگمرد مطبوعات ایران بود که صدها علی دایی تحویل فوتبال داد و با قلم طلایی اش و انتقادهای سازنده اش به این فوتبال خدمت کرد. شاید بعضی ها از انتقادهایش ناراحت می شدند اما او همیشه قدرتمند و بدون ترس و واقع بینانه همه چیز را به قلم می آورد و امیدوارم دیگران هم دنباله رو ناصر خان باشند. چون مطبوعات یکی از عوامل مهم پیشرفت یک بازیکن است و در زندگی ورزشی فوتبالیست نقش مهمی دارند چون چیزهایی که مطبوعات از بیرون می بینند فوتبالیست نمی بیند و با استفاده از این نکات می تواند نقاط ضعف خود را پوشش دهد و این انتقادهای سازنده راهنمای من و خیلی های دیگر بوده و هست. برای ناصر خان هم طلب آمرزش می کنم و افتخار می کنم که شاگردش بودم. من شاگرد مکتب ناصر احمدپور هستم و از او درس های زیادی یاد گرفتم.

*مراسم را چطور دیدی؟ به نظرت این مراسم در شان این اسطوره مطبوعاتی بود؟

به نظر من ناصر خان حق بزرگی بر گردن خیلی ها داشت که باید در این مراسم شرکت می کردند. اما دست کسانی که آمدند درد نکند و بعضی ها هم گرفتار بودند. این مراسم نشانگر این بود که مطبوعات مظلوم واقع شده. فوتبالی ها به این آدم مدیون هستند. ناصرخان عصاره فوتبال ماست و برای خانواده اش از خدا صبر و شکیبایی می خواهم.

*نظرت در مورد اتفاقات اخیر استقلال و اختلافات بین نکونام و قلعه نویی چیست؟

اتفاقا وقتی مصاحبه نکونام را می خواندم یک لحظه فکر کردم مصاحبه بازیکن بارسلونا یا بایرن مونیخ را می خوانم و واقعا خنده ام گرفت. بازیکن نباید در مورد مربی اش این بی اخلاقی را انجام دهد که دل اهالی فوتبال به درد بیاید. مگر می شود یک شاگرد اینطور در مورد مربی اش صحبت کند و رعایت نان و نمک و کسوت را نکند. قلعه نویی پسر خاله من نیست و فقط کاپیتان و پیشکسوت من بوده. من از موضع باشگاه استقلال که مظلوم واقع شده دفاع می کنم آن هم در مقابل حملات هدفمند نکونام و کسان دیگر که به او مشاوره می دهند. مطمئن باشید دست شان رو می شود و به عنوان بازیکن سابق این تیم که به استقلال تعصب دارم این حرف ها را می زنم.

*منظورت رحمتی است که از این تیم جدا شده؟

نه اتفاقا بعید می دانم رحمتی و نکونام ائتلاف کرده باشند و کسان دیگری هستند. از روزی که قلعه نوبی با کی روش مشکلات کوچکی پیدا کرد این اتفاقات افتاد. قلعه نویی مربی است که افتخارات زیادی دارد و وقتی کسی موفق می شود دشمن زیاد پیدا می کند. آدم های قوی همیشه مخالف دارند.

*به نظرت حق با کدام است؟

صد در صد مربی این حق را دارد که از نظر فنی بازیکنی را نخواهد. مگر هر مربی که بازیکنی را نخواهد بازیکن باید موضع گیری کند. در جام جهانی هم نکونام نشان داد تمام شده و آخرین روزهای فوتبالش است. اگر در بازی با آرژانتین آن پاس را لو نمی داد ایران حماسه می آفرید و مساوی مقابل آرژانتین ارزشمند بود.

*نکونام بحثموسوی را هم پیش کشید؟ به نظرت اشتباه کرده؟

من روزی اشتباه کردم و به خاطر اتفاق دربی ۱۰۰ بار معذرت خواهی کردم. هر انسانی اشتباه دارد اما باید شهامت پذیرفتن اشتباهش را داشته باشد و مثل یک مرد اشتباهش را قبول کند. نباید حرف های خلاف واقع را با همفکری یک بازیکن مطرح کرد. اگر آشنایان و دوستان یک مربی این کار را کردند به آن مربی چه ربطی دارد؟ من هم ۱۰۰ تا رفیق دارم و شاید از اسم من سوء استفاده کردند. وقتی که می خواستند با هم شراکت کنند مگر گفتند ما می خواهیم این کار را کنیم. فوتبالی ها خیلی فهمیده هستند و بعضی ها می خواهند خودشان را سالم نشان دهند در صورتیکه خودشان سال ها در سعادت آباد و کرج خیلی کارها کردند که اگر لازم باشد به موقع این بحثرا باز می کنم. این آدم ها الان ادای آدم خوب ها را در می آورند. هواداران خوب می دانند که قلعه نویی و باشگاه را سیبل قرار دادند که بی رحمانه از طریق قلعه نویی استقلال را بکوبند. مگر آدم با ۴ بازی از تیمم و تعصب حرف می زند. بزرگ های پرسپولیس و استقلال هم اینطور حرف نمی زنند و ما ها اینقدر دم از استقلالی بودن نمی زنیم. من به‌عنوان یک استقلالی هواداران و مردم عذرخواهی می کنم. خیلی ناجوانمردانه به استقلال می تازند و به عنوان عضو کوچکی از این باشگاه عذرخواهی می کنم.

*پس معتقدی این اتفاقات حاشیه ساز است؟

بازیکن نباید به خاطر سلیقه یک مربی موضع بگیرد و دست به هر کار بزند که تیم را بهم بریزد. جواب این دوستان را اگر لازم باشد دفعه بعد رو در رو میدهم و در چشم هایشان نگاه می کنمو به عنوان عضو کوچکی از استقلال کوتاه نمیآیم و ترس و واهمه ای ندارم.