این آخرین بار است جواب دایی را می‌دهم!

به گزارش افکارنیوز، هوشنگ نصیرزاده درباره اظهارات علی دایی مبنی بر اینکه او نباید به عنوان رئیس کمیته حقوقی فدراسیون انتخاب می‌شد، اظهار داشت: این آخرین باری است که جواب دایی را می‌دهم. بهتر است دایی تمرکزش را برای تیم خود بگذارد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال در مجمع به تصویب رسیده است، افزود: قرار شد این آیین‌نامه از ابتدای لیگ ۹۴-۱۳۹۳ اجرایی شود و تمام مواردی که از قول دیگران عنوان شده است، صحت ندارد.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: از علی دایی و دیگر دوستان یک خواهش دارم. آنها که در مورد «بند» و «ماده» صحبت می‌کنند با بی‌دقتی اطلاعات غلطی به دایی می‌دهند که باعثمی‌شود او واکنش نشان دهد. اگر اساسنامه فدراسیون فوتبال را یک آدم با تحصیلات کم هم بخواند متوجه می‌شود که در کمیته حقوق و تدوین مقررات یک رئیس(بلافاصله کاما قرار داده شده) ‌ و یک معاون با تحصیلات حقوقی حضور دارند.

نصیرزاده افزود: در ادبیات «کاما» حرف ربط نیست بلکه تفکیک‌کننده است. اگر نوشته بودند که این کمیته از یک رئیس با تحصیلات حقوقی، آن وقت حرف دایی و دوستانش درست بود. وقتی که دوستان دایی اساسنامه نمی‌خوانند و فرق «کاما» و «واو» را نمی‌دانند ما چه گناهی کرده‌ایم؟!

وی تصریح کرد: با این شرایط نتیجه می‌گیریم که ریاست کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال فاقد شرط تحصیلات حقوقی است اما معاون او باید این شرط را داشته و سایر اعضای هم این شرط را ندارند.

«تمام اظهارات دایی با اساسنامه منطبق نیست»، وی با طرح این مدعا افزود: قرار نیست که ما تمام انرژی‌مان را صرف این کنیم که علیه یکدیگر حرف بزنیم. این صحبت‌ها از ایشان بعید است. من به دایی بی‌احترامی نکردم اما اظهارات او در مورد سمت من اصلاً صحیح نیست.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دایی اگر یک بار دیگر اساسنامه را مطالعه کند، متوجه می‌شود که من درست می‌گویم و خودش اشتباه می‌کند. اگر او اساسنامه فیفا را مطالعه کند در آنجا نیز متوجه می‌شود که مدرک تحصیلات حقوقی برای رئیس و نایب رئیس در کمیته اخلاق، انضباطی و استیناف است که می‌خواهند افراد را محکوم کنند.

نصیرزاده خاطرنشان کرد: در کمیته لیگال فیفا هم چنین شرطی برای رئیس کمیته حقوقی فیفا وجود ندارد. در هر صورت یک تشکر به دایی بدهکارم که با مطرح کردن این مسائل باعثشد که توضیحاتی بدهم که شبهات سایرین را برطرف کند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر آقای دکتر اکبر ایمانپور دکترای حقوقی خصوصی، معاون کمیته حقوقی و تدوین مقررات است و آقای دکتر سیدمحمود حقیقی دکترای حقوق و دکتر حسین اکبری که مدرک دکترای مدیریت ورزش را دارد، در این کمیته عضویت دارند.