به گزارش افکارنیوز، العوجه در حومه تکریت مرکز استان صلاح الدین قرار دارد که بعد از عملیات وسیع و سنگین نیروهای ارتش عراق و داوطلبان مردمی، روز گذشته از لوثعناصر داعش پاکسازی شد.

با آزادسازی العوجه، زادگاه صدام دیکتاتور سابق عراق، داعش به پایان کار خود در صلاح الدین رسیده، چرا که دیگر دروازه‌های تکریت گشوده شده است.

تکریت مرکز استان صلاح الدین در طول بیش از یک ماه و نیم گذشته شاهد چند عملیات پاکسازی نیروهای ارتش و داوطلبان بود، اما هربار داعشی‌های از در رانده شده، از پنجره بازگشتند و العوجه نقش مهمی در ناکامی‌های نظامی ارتش داشت.

تصاویری از داخل شهر العوجه منتشر شده که تکفیری‌های داعش قبل از خروج از این منطقه تعدادی از قبرهای اعضای خانواده صدام، دیکتاتور معدوم عراق را به آتش کشیده‌اند.

این شهر که تحت سیطره گروه تروریستی " دولت اسلامی عراق و شام "(داعش) بود و امروز دوشنبه به دست نیروهای نظامی عراق افتاده و خارج از سیطره داعش می باشد. یکی منبع امنیتی درباره نحوه آزادی این شهر گفت که این شهر پس از عملیات چند روزه انجام گرفت و بدون خسارت به نیروهای نظامی آزاد شد.

العوجه در ۱۰ کیلومتری جنوب تکریت، منطقه‌ای با ارزش‌های استراتژیکی تلقی می‌شود. این شهر از شمال به سلسله ارتفاعات حمرین، از شرق به دجله و از غرب به دریاچه ثرثار و از جنوب به بغداد منتهی می‌شود.

نیروهای داعش سرانجام بعد از دو روز نبرد سخت در العوجه تسلیم شده و این شهر را با دادن تلفات از جمله بیش از ۴۰ کشته و ده‌ها زخمی تخلیه کردند.