اسرائیل نتوانست جلوی «غول» را بگیرد

به گزارش افکارنیوز، «خلع سلاح مقاومت»؛ بهانه ایست که رژیم صهیونیستی این روزها بواسطه آن مشغول سلاخی صدها کودک، زن و پیرمرد بی‌دفاع در غزه است و مسئولان رژیمی که خود را صاحبت ارتشی شکست ناپذیر! می‌دانند برای تحقق آن از بکارگیری هیچ روشی ابا ندارند.

تا پیش از جنگ ۸ روزه(در پاییز سال ۱۳۹۱) رژیم صهیونیستی در غزه، شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که مقاومت در این باریکه‌ی کوچک، سلاحی پیشرفته‌تر از راکت‌های دست‌ساز «قسام» با بُردی کمتر از ۳۰ کیلومتر در اختیار داشته باشد اما این جنگ بلافاصله به کابوسی وحشتناک برای صهیونیستها تبدیل شد، وقتی که دیدند رزمندگان فلسطینی با راکت‌هایی با بُرد نزدیک به ۸۰ کیلومتر، شهرهای مهم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند و در همین جنگ بود که برای اولین‌بار فلسطینی‌ها پایتخت رژیم اشغالگر را هم زیر آتش گرفتند.

راکت‌های مقاومت، «فجر» نام داشت؛ نامی که پیش از آن در رزمایش‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بارها شنیده شده بود.

شلیک موشک‌های فجر توسط مبارزان فلسطینی


اقدام متقابل گروه‌های مقاومت در موشک‌باران مناطق مهم صهیونیست‌نشین در فلسطین اشغالی باعثمختل شدن چرخه زندگی در سرزمین‌های اشغالی شد و شاید برای همین بود که صهیونیستها بلافاصله آتش بس داده و جنگ در روز هشتم آن متوقف شد.

بنا بر آمار اعلام شده، گروهای مقاومت فلسطینی طی این ۸ روز بیش‌از ۱۵۰۰ فروند راکت را روانه سرزمین های اشغالی کردند تا صدای آژیر خطر در شهرهای مهمی نظیر جمله تل‌آویو، هرتصلیا، کریات ملاخی، اشدود، بئرالسبع و … به کرار شنیده شود.

بلافاصله این سوال مهم پیش آمد که«این موشک‌ها چطور به دست مقاومت اسلامی در غزه رسیده است؟»

انگشت اشاره صهیونیست‌ها به سمت «ایران» نشانه رفت اما سوال بزرگتر این بود که: «چطور؟»

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در همان ایام به این سوال، چنین پاسخ داد:

«… ما به هر مسلمانی که در برابر استکبار ایستادگی کند، کمک تکنولوژیک و فناوری می‌کنیم. به دلیل محاصره غزه، ما نمی‌توانیم به آنجا سلاح بفرستیم اما تجربیات خود را برای ساخت موشک فجر ۵ در اختیارشان گذاشتیم و امروز انبوهی از این موشک در حال ساخت و تولید است.»(۱/۹ / ۹۱)

این اظهار نظر برای صهیونیستها بسیار دردناک بود چراکه حالا فهمیده بودند، بجای ارسال مستقیم سلاح به غزه، فلسطینی‌ها صاحب «تکنولوژی ساخت راکت» شده‌اند و این یعنی خودکفایی مقاومت.

جنگ ۸ روزه فورا به پایان رسید و صهیونیستها نه تنها در خلع سلاح مقاومت ناکام ماندند، بلکه حالا آنها فلسطین را در آستانه انتفاضه‌ای می‌دیدند که این بار نه سنگ و عملیات استشهادی، بلکه «موشک» بازیگر اصلی آن خواهد بود.

* آزمودن دوباره‌ی خطا

«از گذشته درس نگرفتیم، دوباره به غزه حمله کردیم»این اظهار نظر «آویگدور کهلانی» ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی و یکی از فرمانده آن در جنگ‌های سالهای دور(نظیر جنگ ۶روزه اعراب با اسرائیل)، در بیست و هفتمین روز از جنگ اخیر است.

وی می‌گوید کهاسرائیل باید اعتراف کند که از جنگ‌های قبلی با گروههای مقاومت درس نگرفته و حجم واقعی خطر موشکی مقاومت را درک نکرده است.

منظور وی از جنگ‌های گذشته، جنگ ۳۳روزه لبنان و جنگ‌های ۲۲روزه و ۸ روزه غزه است.

۴ هفته از جنگ جدید می‌گذشت درحالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دائم بر خلع سلاح غزه تاکید داشت، اما شب گذشته مقاومت اسلامی اعلام کرد که با جدیدترین سلاح انفرادی خود به نبرد با اشغالگران می‌پردازد:«سلاح تک تیرانداز غول»

این سلاح به یاد سردار شهید«عدنان الغول»یکی از بنیانگذاران یگان موشکی حماس نامگذاری شده بود.

بکارگیری سلاح تک تیرانداز «غول» توسط رزمندگان مقاومت اسلامی

گردانهای قسام اعلام کردند که در این سلاح با بُرد ۲کیلومتر، از کالیبر ۱۴.۵ میلیمتری استفاده می‌شود و این یعنی بُرد تسلیحات نبرد زمینی مقاومت نیز مانند موشک‌های آنها افزایش یافته تا صهیونیستها که جنگ زمینی را در غزه آغاز کردند، از کرده خود پشیمان شوند.

با مقایسه این سلاح و دیگر نمونه‌های مشابه که البته در اختیار جمهوری اسلامی ایران نیز هست، می‌توان فهمید که دیگر سربازان صهیونیستی حتی در خودروهای زرهی و سنگرهای بتونی خود نیز امنیت ندارند.

تک تیرانداز مشابه در یکی از نمایشگاههای نیروهای مسلح ایران

رزمندگان مقاومت در حال تمرین با سلاح جدید

رزمندگان مقاومت در حال تمرین با سلاح جدید

تجهیز مقاومت اسلامی به سلاح جدید نبردهای انفرادی، بار دیگر ثابت کرد که ارتش اسرائیل نه تنها قدرت خلع سلاح مقاومت را ندارد، بلکه با هر جنگ، این فلسطینی‌ها هستند که سلاحی جدید را برای آنها رو می‌کنند.